Datele Indicelui preţurilor de transport rutier, realizat de Transport Exchange Group (TEG) în Regatul Unit, arată că prețurile de transport și de curierat au crescut cu 3,2 puncte la nivel global în martie 2024, după două luni consecutive de scăderi de preț în ianuarie și februarie.
Indicele global al prețurilor a crescut în martie cu 3,2 puncte comparativ cu februarie, până la 117,7, şi cu 2,9 puncte de la an la an. După goana din sezonul aglomerat, cu prețuri care ating apogeul în decembrie, ianuarie și februarie aduc adesea prețuri medii mult mai mici. Apoi, tendințele arată că, în martie, prețurile încep să crească din nou, chiar dacă nu semnificativ: cu 2 puncte preţurile de transport și cu 2,5 puncte tarifele de curierat. Datele de la an la an spun o poveste diferită, prețurile de curierat crescând cu 1 punct, în timp ce prețurile de transport au crescut cu 4 puncte.
Prețurile carburanților continuă să crească pentru a doua lună consecutiv, ca urmare a scumpirii petrolului. Prețurile la benzină au crescut cu 1,86% în martie şi cu 1,91% la motorină, comparativ cu februarie. Cu toate acestea, prețurile rămân mai mici de la an la an, în special la motorină, care este în prezent cu 7,4% mai ieftină decât în martie 2023. Din fericire, a intrat în vigoare reducerea temporară a taxelor cu 5 p pentru benzină și motorină. Ar fi binevenite însă şi stimulente pentru preluarea combustibililor alternativi, deoarece presiunea pe companii de a deveni ecologice crește, iar provocările și costurile rămân.
Şi lipsa de claritate a guvernului Regatului Unit cu privire la aranjamentele de frontieră post-Brexit cu UE provoacă îngrijorare și confuzie în rândul actorilor din industria logistică. Profesioniștii se tem de întârzieri majore, care afectează importurile de alimente din Europa. Controalele complete la frontieră vor începe de la sfârșitul lunii aprilie, dar mulți nu sunt clari cu privire la modul în care funcționează sistemul. Industria solicită informații de la Guvern pentru a preveni potențialele întreruperi ale lanțului de aprovizionare și pentru a evita rafturile goale.