Prin modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind „Codul fiscal, abrogarea unor acte normative și alte măsuri fiscale”, guvernul pregăteşte lovitura fatală pentru prestatorii de servicii de transport ce desfăşoară activităţi intracomunitare şi internaţionale, atrage atenţia Federaţia Operatorilor Români de Transport, FORT, într-un comunicat.

Prevederile de la pct. 36 stipulează: „La articolul 76, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) și (42), cu următorul cuprins: „(41) Următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înțelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat:

  1. a) prestațiile suplimentare primite de salariați în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, înlimita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizația de delegare/detașare, prinhotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităților și instituțiilor publice”.

Această modificare propusă în proiectul de Ordonanţă vine la câteva luni

după ce transportatorii de mărfuri, după doi ani de aşteptări şi abuzuri, vedeau „luminiţa de la capătul tunelului”, odată cu apariţia prevederilor „Legii 72/2022 – amnistia diurnelor recalificate fiscal și modificarea regimului acestora”.

În contradicţie cu interesele economice ale României şi contrar tuturor mişcărilor legislative privind diurna făcute de ţările vecine, pentru menţinerea competitivităţii transportatorilor, Guvernul României dă peste cap toate planurile de afaceri ale transportatorilor români, pe care, cu această masură, îi scoate total din Europa. Iar acestea se întâmplă în contextul exploziei tarifelor la motorină, pieselor de schimb, materialului rulant, asigurărilor RCA si blocajelor din frontieră, al problemelor legate de corupţie şi celor generate de cea mai proastă infrastructură din Europa.

„E clar că România este presată de UE să distrugă capitalul autohton din domeniile cheie. Pentru ca transportatorul român să aplice o astfel de prevedere trebuie ca salariul de bază să ajungă la cel puţin 10.000 lei net/lunar, iar pentru un astfel de venit acordat şoferilor, compania de transport ar trebui să practice tarife cu mult mai mari faţă de cele actuale”, spune FORT în comunicat. „Ne arătăm public indignarea faţă de noile prevederi propuse în acest proiect de Ordonanţă, prevederi ce nu au fost discutate cu reprezentanţii mediului de afaceri din domeniu.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut