Cu o capacitate de 15.000 TEU, „Brussels Express”, prima navă mare de containere din lume transformată pentru propulsie pe gaz, va fi andocată în noul său port de origine din Hamburg în weekend. Nava aparţine companiei de transport maritim Hapag-Lloyd.

În septembrie 2020, când era încă numită „Sajir”, nava a intrat în șantierul naval Huarun Dadong din Shanghai. Acolo, toate pregătirile fuseseră deja făcute pentru ca o macara plutitoare să ridice şi să plaseze rezervorul de 1.300 de tone LNG în burta navei, precum și să efectueze alte lucrări legate de conversie. „Dat fiind că nu s-a făcut niciodată o adaptare la această scară, ne-am confruntat cu o serie de provocări – de la planificare până la implementare. Acum însă o vom testa foarte precis în operarea reală”, spune Richard von Berlepsch, Managing Director Fleet Management la Hapag-Lloyd. „LNG fosil este în prezent cel mai promițător combustibil pe drumul către emisii zero. Obiectivul pe termen mediu este de a a opera navele cu gaz metan generat sintetic (SNG) într-un mod neutru din punct de vedere climatic.”

Cu toate acestea, nava nu operează încă exclusiv cu LNG, deoarece lucrările de garanție finală vor fi efectuate la sfârșitul acestei călătorii dus-întors. Prima alimentare completă cu LNG va avea loc în Singapore la următoarea călătorie tur-retur. În viitor, nava, care se află în prezent în serviciul Far East 4, între Asia și Europa de Nord, va realimenta de două ori pe călătoria dus-întors, în Singapore și în Rotterdam.

În semn că urmează prevederile Acordului european, Hapag-Lloyd a redenumit nava „Brussels Express”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare