În urma unei cercetări lansate în aprilie de Transport Intelligence asupra primelor companii maritime multinaționale reiese că, anul trecut, primele patru poziții, în funcție de cifra de afaceri, au fost ocupate de operatori europeni, abia pe  cel de-al cincilea loc fiind cei americani. Dacă luăm în considerare cifra de afaceri la nivel de grup, pe primul loc găsim DHL, cu o cifră de afaceri de 87,47 miliarde de euro, urmată de Kuehne + Nagel (32,07 miliarde EUR), DSV (24,51 miliarde EUR), DB Schenker ( 23,44 miliarde EUR) și Expeditors (15,48 miliarde EUR). 

Însă, dacă se ia în considerare doar cifra de afaceri produsă de activitățile de transport maritim, companiile europene rămân pe primele patru locuri, dar într-o altă ordine. Pe primul loc se află DSV, cu 17,73 miliarde de euro, care arată și cel mai mare ritm de creștere față de anul precedent (80,91%). Această creștere puternică se datorează în principal achiziției afacerii Global Integrated Logistics a Agility, care este deosebit de puternică în Orientul Mijlociu și Africa.

Pe poziţia secundă, dar la mică distanță de DSV, este Kuehne + Nagel cu 16,34 miliarde euro și o crestere de 42,38% față de 2020. Aici a avut o contribuție importantă achiziția Asian Apex International. În plus, K + N a scăzut volumele livrate cu 8% din cauza pandemiei, cu o recuperare de 14,65% în 2021. Aceste două cazuri arată importanța achizițiilor pentru creșterea volumului și a veniturilor.

Iar DHL se află abia pe locul al treilea în ce privește cifra de afaceri din transporturi, cu 15,9 miliarde EUR și o creștere de 68%, în mare parte organică, deși în 2021 compania germană a făcut și o achiziție semnificativă, cea a JF Hillebrand. TransportIntelligence subliniază că DHL s-a concentrat și pe expansiunea în transportul maritim, unde volumele s-ar putea dubla la sfârșitul lui 2022, apropiindu-l de DSV și K+N.

DB Schenker (filiala Deutsche Bahn) se află pe poziţia a patra şi pentru cifra de afaceri produsă de transporturi, de 12,96 miliarde euro (+57,24%). Compania germană nu a făcut achiziții majore – în afară de cele ale companiilor de tehnologie pentru a dezvolta digitizarea – și, prin urmare, creșterea sa este organică. Zvonurile despre o vânzare, cel puțin parțială, de către DB pentru recuperarea lichidității cântăresc viitorul său.

US Expeditors, pe locul al cincilea, a produs o cifră de afaceri în transporturi de 10,42 miliarde de euro, în creștere cu 66,59%. Pentru Transport Intelligence este vorba exclusiv de creștere organică, tot datorită unei creșteri de douăzeci la sută a volumelor față de anul precedent. Compania are și o platformă digitală, Cargo Signal, care este un element important de vânzări.

Transport Intelligence încheie analiza afirmând că „dovezile de mai sus demonstrează că strategiile de achiziție ale celor trei mari expeditori s-au dovedit foarte eficiente. În special în 2021, cu incertitudinea și volatilitatea pieței, creșterea anorganică s-a dovedit suverană. Puterea de a se extinde în regiuni geografice extrem de profitabile, cum ar fi Gil în Orientul Mijlociu sau Apex în Asia, s-a dovedit neprețuită pentru aceste companii de top, reflectată în performanța lor din 2021 nu numai în zona de finanțe, ci şi de volume”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut