După câteva luni de relativă tăcere pe această temă, AdBlue revine în prim plan, însă nu cu vești bune, deoarece este vorba despre reducerea producției. În acest context, Asociația pentru Economie, Transport și Logistică din Germania (BWVL) atrage atenţia că scumpirea AdBlue cu până la 170% ar putea pune o presiune suplimentară semnificativă asupra lanțurilor de aprovizionare.

Unul dintre cei mai mari producători de soluție de uree – compania norvegiană Yara International – a redus producția în fabricile din Italia (Ferrara) și Franța (Le Havre). Centralele sunt setate să treacă la doar 45% din capacitatea standard, din cauza prețurilor excepțional de ridicate ale gazului care cresc costurile de producție ale AdBlue, făcându-l neprofitabil.

Produsul are o importanță enormă pentru economie și în special pentru transport. Asociația germană BWVL se teme acum că scumpirea AdBlue cu până la 170% va pune o presiune şi mai mare asupra lanțurilor de aprovizionare. „Prețurile vertiginoase ale AdBlue vor pune o presiune în plus asupra companiilor de transport, pe lângă creșterea masivă a costurilor cu motorina”, avertizează Markus Olligschläger, director general al BWVL.

„Ca urmare a opririlor producției, există riscul, în cel mai rău caz, a unei penurii la nivel european de AdBlue. Creșterea stocurilor de siguranță și eliminarea containerelor de transport din ciclul pieței ar putea avea un impact suplimentar asupra disponibilității și dezvoltării prețurilor AdBlue.”

BWVL a informat Ministerul Federal pentru Afaceri Digitale și Transport (BMDV) despre situaţia pieței AdBlue și consecințele care pot rezulta. Spre deosebire de discuția despre aprovizionarea suficientă cu AdBlue din noiembrie anul trecut, condițiile generale sunt acum complet diferite. Potrivit asociației, multe alte consecințe ale războiului din Ucraina și sancțiunile asociate amenință deja cu pagube economice.

BWVL solicită tuturor participanților pe piață să utilizeze resursa AdBlue cu prudență și se așteaptă ca politicienii să se intereseze activ de această problemă.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut