Problemele geopolitice din Canalul Suez și cele legate de climă din Canalul Panama perturbă comerțul global. Numărul de nave ce trec prin canalul Panama, care era de 36 pe zi, a scăzut din cauza secetei la 18 în februarie, iar volumul comerțului prin Canalul Suez a scăzut cu peste 40%, potrivit datelor ONU.
Potrivit autorităților Canalului Suez, veniturile din taxe plătite de nave pentru a traversa acest canal au scăzut cu aproape jumătate în ianuarie, la 428 de milioane de dolari, de la 804 milioane de dolari în aceeași lună a anului trecut.
În schimb, reducerea trecerilor permise prin Canalul Panama nu a afectat veniturile totale, deoarece taxa pe navă a crescut. Canalul a câștigat 3,3 miliarde de dolari din taxe în 2023, în creștere față de 3 miliarde de dolari în anul precedent.
Atacurile în creștere ale benzilor Houthi din Yemen asupra navelor comerciale care trec prin Marea Roșie au forțat cele mai importante companii maritime globale din lume să-și regândească rutele; acum nu vor să se întoarcă până zona nu este sigură. Acest lucru face ca prețurile să crească pentru proprietarii de mărfuri din întreaga lume. Sunt și operatori care folosesc Suez, însă cu ajutorul unor gărzi înarmate pentru a respinge atacurile. Însă proprietarii și operatorii de nave spun că patru paznici pe navă pot costa aproximativ 40.000 de dolari per călătorie.