În ultimele zile, presa din Belgia şi Franţa a anunţat în mod repetat că populaţia trebuie să se aștepte la creșteri semnificative ale prețurilor pentru diferite produse, care au la bază scumpirea materiilor prime și energiei. Între acestea, un produs de bază va costa în curând mai mult: hârtia igienică.

Compania Essity – firmă suedeză cu două birouri în Belgia (în Stembert și Diegem), care produce mărcile Lotus (hârtie igienică), Okay (prosoape de hârtie) sau Tena (șervețele igienice, scutece), trage un semnal de alarmă. Arnaud Lafleur, vicepreședintele Essity pentru Franța, Belgia și Italia, explică pentru Les Échos că firma pe care o reprezintă va trebui să le transmită marilor comercianți cu amănuntul creșterea semnificativă a costurilor cu care se confruntă. În special, de la începutul acestui an, prețul celulozei a crescut cu 68%. Costurile de transport au explodat și ele, mai ales din momentul redresării economice puternice post-Covid, iar scumpirea carburanţilor a ajuns la un nivel record. „Trebuie să plătim mai mult pentru a ne asigura că avem suficiente stocuri și pentru a ne garanta aprovizionarea“, a spus Arnaud Lafleur pentru Les Échos, potrivit sudinfo.be. „Acest lucru împovărează costurile de producție, reduce marjele companiei și ar putea amenința în cele din urmă 2.500 de locuri de muncă la sediile franceze. Reflecția se aplică tuturor țărilor, desigur.“

Trebuie remarcat faptul că această situaţie din Franța ar corespunde, din punct de vedere temporal, pregătirii negocierilor amare dintre marile lanțuri de retail franceze și furnizorii acestora, în 2022. Însă realitatea creșterii costurilor de producție, printre altele din cauza creșterii prețurilor la energie, afectează toată lumea.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut