Producătorii de camioane au criticat noile standarde de emisii pentru HGV propuse de Comisia Europeană (CE) (detaliate AICI) și au spus că acestea riscă să încetinească tranziția către transportul cu emisii zero.
Standardele Euro 7 urmează să fie implementate în 2027 pentru vehiculele grele de marfă, dar Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) a spus că beneficiile sunt limitate și că ar crește considerabil costul vehiculelor.
Oliver Zipse, președintele ACEA, a spus că propunerile CE sunt „deosebit de dure” și că neglijează schimbarea accelerată a industriei către vehicule cu emisii zero. „Industria auto își ia în serios rolul de a reduce CO2 și emisiile poluante”, a spus acesta. „Anul trecut am făcut o propunere constructivă pentru un nou Euro 7 care ar aduce o reducere majoră a poluanților, îmbunătățind calitatea aerului. Din păcate, beneficiul pentru mediu al propunerii Comisiei este foarte limitat.”
Martin Lundstedt, directorul executiv al Volvo Group, a fost, de asemenea, tăios cu privire la propunerile CE. „Pentru a se conforma Euro 7, producătorii de camioane vor trebui să mute resurse substanțiale de inginerie și financiare de la vehiculele electrice cu baterii și celule de combustie înapoi la motorul cu ardere internă. Acest lucru va impacta grav tranziția la vehicule cu emisii zero. Factorii politici ar trebui să se concentreze asupra măsurilor care accelerează reînnoirea flotei, acordând prioritate investițiilor în vehicule cu emisii zero, care vor avea un impact mult mai mare asupra calității aerului și asupra reducerii emisiilor de CO2.”
ACEA a criticat, de asemenea, data limită (2027), calificând-o ca fiind nerealistă, având în vedere numărul de modele și variante de vehicule care trebuie dezvoltate, proiectate, testate și omologate.