Criza transporturilor este denunțată nu numai de transportatori, ci și de producătorii de camioane. Se pare că mai multe fabrici europene se pregătesc de o scădere a comenzilor, care ar putea duce la o reducere a locurilor de muncă.

Volvo Trucks a anunțat recent reducerea cu 250 a numărului de angajați de la uzina suedeză din Tuve, lângă Göteborg. Contractele care expiră nu vor fi reînnoite, iar numărul lucrătorilor angajați va trece de la 2.800 la 2.550. Potrivit presei suedeze, care citează purtătorul de cuvânt al companiei, motivul acestei alegeri ar fi scăderea cererii de camioane la nivel global, situație ce ar fi forțat marca să-și limiteze volumul de producție și să îl adapteze nevoilor actuale.

Inaugurată în 1982, Tuve este o fabrică unde sunt asamblate nu numai vehiculele finite, ci și majoritatea componentelor expediate către diferitele locații de asamblare din întreaga lume, din Africa de Sud până în India, Australia, Taiwan, din Arabia Saudită până în Malaezia și Irak. Aceasta este una din principalele fabrici ale Volvo Trucks și în ultimii ani a fost folosită pentru dezvoltarea și producția de vehicule electrice. Vestea reducerii producției de aici este un semnal cu privire la dificultățile cu care se confruntă transportatorii care doresc să își înnoiască flotele.

În plus, criza din transporturi afectează și piața remorcilor. În ciuda rezultatelor record ale ultimului exercițiu financiar, Krone a anunțat o încetinire iminentă a producției, așteptându-se la o scădere a cererii. Cu o cifra de afaceri în ultimul an de 3,2 miliarde de euro, care a fost cel mai puternic an din istoria companiei, trebuie să facă față previziunilor tulburi și așteptărilor comerciale prudente pentru viitorul apropiat. Situația economică în general foarte dificilă, caracterizată prin explozia costurilor și incertitudinea companiilor de transport cu privire la noi investiții, a forțat de fapt Krone să adopte o atitudine mai prudentă. „Grupul Krone rămâne stabil, independent și gestionat de proprietar, dar trebuie să răspundă dificultăților care apar. Din acest motiv, primele sectoare ale locațiilor din Saxonia Inferioară au intrat deja în program scurt de lucru, în timp ce alte sectoare examinează această posibilitate din cauza așteptărilor pieței în stagnare”, a spus Bernard Krone, președintele Consiliului de supraveghere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut