Retailerul Profi deschide larg porțile unei noi linii de business axată pe propria rețea de retail media omnichannel. Încheind cu succes o etapă pilot de șase luni cu brandurile Chio și Instant.ro, Profi oferă acum brandurilor și agențiilor de media acces la audiența sa de peste 4 milioane de consumatori, atât prin cele aproximativ 1.750 de magazine fizice, cât și prin canalele sale digitale.

Rețeaua Profi devine astfel o platformă integrată de publicitate, bazată pe comportamentul real al consumatorilor, susținută de tehnologia dezvoltată de partenerul său, Footprints AI.

Folosind inteligența artificială, Footprints AI ajută brandurile să obțină insight-uri valoroase despre comportamentul consumatorilor și să targeteze audiențele mai precis, contribuind astfel la succesul campaniilor publicitare.

„Prin lansarea acestei rețele de retail media, deschidem o oportunitate unică pentru branduri și agenții să își maximizeze impactul campaniilor publicitare, folosind date reale și targetare precisă. Ne dorim ca partenerii să valorifice aceste capabilități inovatoare, care le permit să fie mai aproape de consumatorii lor și să obțină rezultate excepționale”, a declarat Andrei Bica, Chief Finacial Officer, Profi. „Invităm toate brandurile și agențiile de media să acceseze rețeaua noastră de retail media pentru a descoperi cum o pot integra în strategiile lor și să beneficieze de avantajele unei platforme omnichannel de ultimă generație”.

Retail media le oferă brandurilor posibilitatea de a-și targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului lor de cumpărare, folosind date anonimizate și analize avansate. Profi pune la dispoziție opțiuni personalizate și flexibile, cu bugete flexibile si adaptate nevoilor de media ale clienţilor. În plus, brandurile pot urmări în timp real performanțele campaniilor, optimizându-și astfel strategiile de marketing.

Pentru distribuția mesajului publicitar, retail media folosește spațiile și canalele disponibile în magazine fizice și în mediul digital controlat de retailer. Acestea includ, în cazul Profi, ecranele digitale și rețeaua radio din magazine, aplicația mobilă, website, canalele de social media și de marketing direct.

În plus, pe baza datelor de cumpărare anonimizate, brandurile pot direcționa campaniile publicitare către audiențe media cu insight-uri socio-demografice și legate de comportamentul de consum ce sunt generate de AI dezvoltată de către Footprints AI.

Profi pregătește, de asemenea, lansarea unei platforme publice care va oferi brandurilor acces la date agregate despre comportamentul de cumpărare al consumatorilor, pentru a permite o mai bună personalizare a campaniilor de retail media.

Studii de caz: Chio și Instant.ro

Pe parcursul proiectului pilot, brandurile ce au avut acces la campaniile de retail media au înregistrat creșteri semnificative în ce privește rata de conversie, mărirea numărului de utilizatori pe platformele proprii, vânzările în magazine sau notorietatea pe segmentele de piață vizate.

Un exemplu aici este Chio, brand european de gustări, care a obținut o rentabilitate de 16 ori mai mare a cheltuielilor de publicitate prin campania de retail media desfășurată în rețeaua Profi.

Un alt exemplu vine dinspre platforma online de cumpărare și vânzare de mașini second-hand cu ajutorul Inteligenței Artificiale, Instant.ro. Aici provocarea a fost de a crește notorietatea în piață și achiziția de utilizatori înregistrați ai platformei. Campania de retail media derulată în ecosistemul omnichannel al Profi a generat o creștere de peste 50.000 de utilizatori noi cu o îmbunătățire semnificativă de 280% a ROAS (Return on Advertising Spend) într-o perioadă de doar 2 săptămâni de campanie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut