Rezultatele financiare auditate pentru 2023, publicate de curând, evidențiază o creștere semnificativă a cifrei de afaceri a Profi, cu 11% față de anul precedent, ajungând la valoarea de 12,9 miliarde de RON, după ce în 2022 a crescut cu 22% față de 2021. Raportată la o bază mare din 2022, creșterea de 11% nu este puțin, marcând practic un salt de 1,3 miliarde de lei, în concordanță cu o rata anuală de creștere CAGR de 16% pe ultimii 5 ani.

“Pentru noi, rezultatul net nu este semnificativ, fiind influențat de factorii specifici unei companii care a trecut prin valuri successive de M&A, cu un goodwill foarte mare care doar conform standardelor locale de contabilitate se amortizează și impactează artificial negativ rezultatul net, cu sute de milioane de lei. Conform standardelor internaționale IFRS însă, acest goodwill nu se amortizează și așadar nu influențează negativ rezultatul net,” declară Andrei Bica, directorul financiar al Profi. “Rezultatul este influențat totodată de modul nostru de finanțare și de creșterea accelerată a ROBOR din ultimii doi ani, care este de 2-3 ori mai mare față de anul 2021, ceea ce generează cheltuieli semnificative cu dobânda. În orice caz, subliniez încă o dată faptul esential că Profi este o companie sănătoasă, care plătește impozit pe profit.”

În 2023, Profi a deschis și remodelat 160 de magazine dintre care 87 magazine noi, în timp ce poziția cash a companiei este extrem de solidă și stabilă, deși în 2023 a rambursat sute de milioane de lei în contul datoriei bancare.

Ceea ce contează pentru evaluarea businessului Profi este EBITDA IFRS, care în 2023 a crescut cu 17% față de 2022, până la valoarea de 690 de milioane de lei.

Cu aproape 28.000 de angajați în mai bine de 1.713 magazine proprii si Partener prezente în aproape 850 de localități urbane și rurale, Profi desface o gamă de 5.000 de produse. Mai bine de 94% din acestea provin de la furnizori din România.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut