Lanțurile de retail Profi și Auchan au încheiat un parteneriat al cărui scop este ameliorarea puterii de negociere a celor două rețele, în avantajul consumatorilor finali. Negocierile în comun se vor derula pe o perioadă de trei luni, începând cu 1 februarie.

„Pentru a obține condiții mai avantajoase pentru clienții noștri, considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este o evoluție normală ca doi retaileri să își pună la un loc volumele de achiziții în alianțe care să le permită să concureze și mai eficient marile rețele de retail alimentar și să asigure prețuri mai bune pentru clienți, mai cu seamă în această conjunctură inflaționistă”, a declarat Gaëtan Pacton, directorul general Profi.

Ionuț Ardeleanu, directorul general Auchan, completează: „O alianță de negociere este un lucru normal în peisajul comerțului modern. Miza este importantă pentru toți, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienților noștri. Este o miză serioasă și un răspuns pe care clienții noștri se așteptă să îl avem pregătit, așa cum i-am obișnuit de fiecare dată.”

Proiectul a fost conceput pornind de la parteneriate similare de pe piețe de retail mai mature (vezi AICI) și respectă cerințele legale în materie de protejare a concurenței.

Cu excepția negocierii împreună cu un număr limitat de mari furnizori, în cea mai mare parte internaționali, a unor anumite condiții comerciale de achiziție în cadrul parteneriatului, Profi și Auchan vor continua să evolueze separat pe piață, ca doi concurenți redutabili. Totodată, față de ceilalți furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca și până acum.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut