Grupul Mærsk a trebuit să-și ia rămas bun de la anul jubiliar 2022, confruntându-se acum cu venituri și profituri în scădere. Maersk suferă din cauza reducerii tarifelor de transport și a cererii mai scăzute, iar asta se reflectă într-o pierdere de peste 80% din profituri, comparativ cu cel de-al doilea trimestru din 2022, considerat puternic din punct de vedere istoric.

În T2 2023, AP Moller-Maersk raportează o cifră de afaceri de 13 miliarde USD, comparativ cu 21,6 milarde USD în T2 2022. În același timp, profitul a scăzut, de asemenea, drastic, 8,6 miliarde USD la 1,5 miliarde USD. Acesta este cel mai mic profit dintr-un trimestru din 2020 încoace, precizează SCM News. Per total, însă, prima jumătate de an rămâne robustă. „Rezultatul trimestrului al doilea a contribuit la o primă jumătate de an puternică, în care, după câțiva ani extraordinari de pandemie, am adaptat rapid afacerea la o piață radical schimbată, caracterizată prin creștere redusă și stocuri mari, care trebuie reduse în continuare”, declară CEO-ul Vincent Clerc.

Există pierderi de venituri în toate cele trei segmente ale Maersk, respectiv 8,7 milarde USD în Ocean, 116 milioane USD în Logistică și Servicii și 162 milioane USD în Terminale.

Deși atât veniturile, cât și profitul, au fost impactate în 2023 în comparație cu ultimii ani, concentrarea Maersk pe costuri a ajutat la atenuarea consecințelor cererii mai scăzute. „Concentrarea pe costuri va continua să joace un rol central în adaptarea la o piață cu creștere scăzută, care ne așteptăm să continue pe tot parcursul anului. În același timp, continuăm transformarea noastră strategică și lucrăm pentru a furniza clienților soluții logistice complet integrate și pentru a-i sprijini în a avea lanțuri de aprovizionare mai robuste pentru vremurile incerte care urmează.”

Concentrarea grupului pe cheltuieli a ajutat într-o asemenea măsură încât Maersk își clarifică acum așteptările pentru restul anului. Reflectând performanța puternică din primul semestru, Maersk își crește perspectivele financiare și acum se așteaptă la EBITDA de bază 9,5 – 11 miliarde USD (anterior 8-11 miliarde USD), EBIT de bază de 3,5-5 miliarde USD (anterior 2-5 miliarde USD), în ciuda perspectivelor pieței slăbite în T2.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut