
„DB Schenker rămâne foarte profitabilă”, afirmă Deutsche Bahn în ultimele sale rezultate financiare semestriale. Cu toate acestea, ele indică faptul că profiturile au înregistrat o scădere bruscă în ultimele șase luni, iar EBIT s-a înjumătăţit față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 0,6 miliarde de euro.
Prin comparație, S1 2019 a înregistrat un EBIT de 0,2 miliarde de euro, așa că încă poate fi loc pentru scăderi suplimentare ale profiturilor, observă analistul Thomas Cullen, de la Transport Intelligence. Motivul acestor rezultate sunt tarifele mai mici, DB afirmând că „tarifele de transport maritim au continuat să scadă de la maximele lor istorice, deși scăderea a fost într-un ritm mult mai lent decât în lunile precedente”. Volumele au scăzut și ele, astfel că transporturile aeriene și maritime au înregistrat scăderi anuale de 15,2% și, respectiv, 8,6%.
Business-ul DB Schenker de logistică contractuală pare să fi avut, de asemenea, de suferit (-14,2%, până la 1,38 miliarde de euro). Rețeaua de marfă rutieră a înregistrat, de asemenea, scăderi ale volumului cu 2,7%, deși acestea au fost în concordanță cu tendințele pieței.
Deutsche Bahn, ca grup, continuă să se lupte cu cererea pentru operațiunea feroviară de bază în creștere, dar și cererile pentru investiții de capital au crescut. Organizația feroviară de stat a înregistrat o ușoară pierdere în semestrul I 2023, dar sarcina mare a datoriei pare sub control. Cu toate acestea, dezinvestirea Schenker este încă necesară. Deutsche Bahn afirmă că încă își evaluează opțiunile cu privire la vânzare, directorul său financiar comentând: „Va dura mai mult timp, așa cum este normal în aceste situații.”