Până la jumătatea secolului, camioanele vor transporta cea mai mare parte a traficului de marfă în Germania, potrivit prognozei de trafic BMDV. Camionul va rămâne mijlocul de transport dominant în sectorul mărfurilor, spune şi ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, care îşi reiterează cererea de construcție mai rapidă a autostrăzilor.

Potrivit unei prognoze a Ministerului Transporturilor, bazată pe studiul lui Tobias Kluth, de la Intraplan, traficul de marfă în Germania va crește semnificativ până în 2051 – mai ales pe drum. Transportul de marfă va crește cu aproape jumătate până în 2051 față de 2019 (de la 679 la 990 de miliarde de tone kilometri). Se așteaptă o creștere de 54% pentru rutier, de o treime pe calea ferată, în timp ce căile navigabile stagnează. Potrivit prognozei, traficul de pasageri va crește cu 13%, până la aproape 1.400 de miliarde de pasageri-kilometri în 2051. Deşi e aşteptată o creștere puternică pentru traficul feroviar şi aerian, de peste 50%, și pentru biciclete crește semnificativ (+36%), iar pentru traficul rutier doar o creştere uşoară, mașina rămâne de departe cel mai important mijloc de transport. „Rezultatele arată în mod impresionant că nu ne putem atinge obiectivele de transport bazat pe cerere doar prin extinderea căilor ferate și navigabile”, a spus Wissing. „Avem nevoie de un mod de transport rutier eficient și neutru din punct de vedere climatic”. Planificarea accelerată este, de asemenea, necesară urgent pentru drum. Ar trebui eliminate blocajele din trafic care au cauzat prejudicii economice considerabile.

Mărfurile care sunt transportate în principal pe drumuri sunt în creștere rapidă. Acestea includ trimiteri poștale (+200%), mărfuri de grupaj (+91%) și mărfuri generale, cum ar fi alimente și băuturi (+29%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut