Proiectul-pilot realizat de sennder și Cabot Corporation în interiorul Europei deschide calea pentru o logistică verde cu un transport de peste 17,2 t de la Rotterdam la Anvers și retur. Utilizarea transfrontalieră a vehiculului de 40 de tone arată potențialul camioanelor electrice pentru livrarea de mărfuri comerciale.
sennder, principalul expeditor digital de marfă din Europa, a încheiat un parteneriat cu Cabot, lider global în produse chimice, de a investi în transporturi transfrontaliere, fără emisii, cu camioane electrice în Europa. Într-un proiect pilot, sennder a efectuat pentru prima dată un transport de peste 17,2 t de bunuri industriale pentru Cabot, de la Botlek (Olanda), la Anvers (Belgia) și înapoi, ceea ce corespunde unei distanțe de peste 300 km. Împreună, partenerii doresc să contribuie la accelerarea durabilității în sectorul logistic şi de a testa performanța pe termen lung a camioanelor electrice de 40 t. Breytner Post, un operator de camioane electrice, a furnizat în cooperare cu partenerul Hn Post & Zonen, vehiculul de 40 t cu o autonomie de încărcare de 150 km și o greutate maximă de transport de 50 t. Camionul de mare tonaj a funcţionat în întregime cu electricitate şi a fost necesară o încărcare la mai puțin de două ore, aspect facil în Olanda, unde există una dintre cele mai dense infrastructuri de încărcare din lume.
În calitate de expeditor digital de marfă, sennder conectează expeditorii comerciali precum Cabot cu companii de transport precum Breytner.
sennder și Cabot iau în considerare noi parteneriate și inițiative pentru a crește procentul de transport cu emisii zero în industrie.
Graham Major-Ex, Head of Green Business la sennder, spune: „Împreună cu Cabot, am realiztat cu succes primul nostru transport intra-european cu un camion electric și am putut demonstra potențialul industriei. În ambiția de a realiza un transport durabil, sennder se bazează pe parteneri puternici, precum Cabot și Breytner, pentru că numai împreună industria se poate pregăti pentru logistica rutieră ecologică. De mult timp a fost pus sub semnul întrebării dacă vehiculele de 40 de t încărcate complet pot efectua transporturi fără emisii doar pe baza unei acționări electrice.”