Compania clujeană Promelek XXI, jucător pe piaţa locală de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra, vizează comercializarea, până la finele anului, a 400 de stații de încărcare pentru mașini electrice sau hybrid plug-in. Astfel, în contextul actual de piață marcat de un interes ridicat pentru astfel de produse și de programele de finanțare ale statului, compania mizează pe o creştere cu 15% a vânzărilor pe această nișă comparativ cu 2022.

Potrivit companiei, în ultimii doi ani, numărul cererilor pentru stațiile de încărcare s-a dublat. De altfel, studiile de piață arată că, la final de 2022, harta benzinăriilor verzi din țara noastră cuprindea un număr număr total de 1.350 de stații de încărcare. „Piața mașinilor electrificate a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii ani, generând o cerere tot mai mare pentru montarea stațiilor de încărcare. De aceea, am hotărât să extindem linia de business dedicată stațiilor de încărcare electrice și să ne concentrăm asiduu asupra dezvoltării infrastructurii. Proprietarii de mașini electrice au acum nevoie de o rețea adecvată pentru a-și putea încărca vehiculele acasă, la locul de muncă și în timpul călătoriilor”, a declarat Károly Nagy, Director General Promelek XXI.

Conform estimărilor sale, 20% din vânzările pe această nișă sunt destinate sectorului rezidențial, 60% vor fi amplasate în spații publice, HoReCa și clădiri de birouri, iar 20% vor fi utilizate pentru infrastructura de încărcare a transportului, în special pentru camioanele electrice.

Conform APIA, în primele 6 luni ale acestui an s-au înmatriculat circa 16.000 de autoturisme verzi (100% electrice, hybrid plug-in sau full hybrid), reprezentând aproape 22% din numărul total de mașini înmatriculate. De altfel, ca și în 2022, mașinile electrificate au performat cel mai bine la nivel de piață, achizițiile fiind în creștere cu 34,5% raportat la primul semestru al anului trecut.

Și la nivelul UE tendința este similară, iar în 2022 vehiculele electric-încărcabile acoperă 21,6% din totalul mașinilor noi de pasageri, iar hibrizii constituie 22,6% din totalul vânzărilor.

„Una dintre tendințele actuale pe piața de profil este reprezentantă de integrarea stațiilor de încărcare lente cu sistemele fotovoltaice. Aceasta reprezintă o soluție sustenabilă și economică pentru clienții care doresc să își reducă costurile cu energia electrică utilizată pentru încărcarea vehiculelor. În ceea ce privește stațiile rapide, se remarcă o creștere a treptei minime de încărcare de la 50 la 60 kW, iar opțiunea cu doi conectori de încărcare simultani este cea mai frecventă alegere”, a mai spus Károly Nagy. O altă tendință importantă este reprezentată de programele de finanțare pentru stații de încărcare, care stimulează cererea din partea sectorului public și a companiilor beneficiare ale programului Electric UP.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 3 – iulie 2023)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare