În prima jumătate a lui 2021, semnificativ mai multe camioane din Polonia, România, Lituania și Republica Cehă au fost pe drumurile germane cu taxă decât în aceeași perioadă a anului precedent. Pe de altă parte, proporția vehiculelor germane s-a redus, după cum arată statisticile actuale privind taxele de drum ale BAG.
Companiile de transport din Europa de Est au beneficiat de creșterea traficului pe drumurile germane cu taxă în primele șase luni ale anului. De exemplu, kilometrajul vehiculelor poloneze a crescut cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut, cel al vehiculelor românești și lituaniene cu 12,4% și cel al vehiculelor cu taxă din Cehia cu 9,5%. Per total, kilometrajul camioanelor cu o greutate brută de peste 7,5 tone s-a ridicat la 20,8 miliarde de kilometri, cu 6,5% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent. Aceasta este cea mai mare valoare din 2005 încoace, după cum arată statisticile semestriale actuale privind taxele de drum ale Oficiului Federal pentru Transport de Mărfuri (FOPH). Aceasta înseamnă că transportul rutier de mărfuri este acum cu mult peste nivelurile pre-pandemice.
Cu un plus de doar 2,7%, kilometrajul camioanelor germane a crescut relativ puţin. Astfel, ponderea acestora a scăzut de la 59,8% în prima jumătate a lui 2020, la 57,7%. Camioanele poloneze reprezintă acum 17,2%, în timp ce vehiculele românești, lituaniene și cehe variază de la 3 la 3,4%.