Sute de muncitori din portul Hamburg au protestat împotriva intrării MSC în compania de logistică portuară HHLA, o decizie în acest sens fiind programată pentru 4 septembrie. Potrivit presei germane, manifestanții au scandat „Portul nostru, orașul nostru, distrugeți acordul MSC!” și „Salutăm solidaritatea internațională!”. Unii demonstranți purtau eșarfe palestiniene, alții prezentau sloganuri precum „Libertate pentru Palestina!”. Potrivit poliției, protestele au rămas pașnice, dar au dus la întârzieri în trafic.

Senatul roș-verde din Hamburg vrea să aducă la bord compania de transport maritim Mediterranean Shipping Company (MSC) pentru a forma compania Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), din care orașul ar trebui să dețină 50,1% și MSC 49,9%. Până acum, în jur de 70% aparținea orașului, restul era liber.

De anul viitor, MSC vrea să-și crească volumul de marfă la terminalele HHLA și aproape să-l dubleze la un milion de containere standard pe an până în 2031. În plus, compania de transport maritim elvețian mai dorește să construiască un nou sediu german la Hamburg și, împreună cu orașul, să majoreze capitalul social al HHLA cu 450 de milioane de euro.

Acordul trebuia să fie aprobat de parlamentul de la Hamburg la ultima întâlnire dinaintea vacanței de vară. Dar, deoarece opoziţia a refuzat a doua lectură finală, aceasta trebuie făcută pe 4 septembrie, în prima şedinţă după vacanţa de vară.

Din perspectiva lui Verdi și a angajaților portuari, afacerea nu pune în pericol doar locurile de muncă de la HHLA, ci și de la alte companii portuare, cum ar fi Autoritatea Portuară Generală (GHB) și companiile Lasch. În plus, MSC primește drepturi de veto extinse prin acord. Experții au avertizat, de asemenea, împotriva înțelegerii în cadrul audierilor cu experți și au vorbit, printre altele, despre o „greșeală istorică”.

Social-democrații din Forumul Stânga Democrată pentru Secolul 21 (DL21) le-au cerut, de asemenea, parlamentarilor SPD să voteze împotriva acordului. „Presupusul succes al unei companii individuale nu are nicio valoare pentru prosperitatea societății orașului”, a spus purtătorul de cuvânt al Tineretului Verde, Berkay Gür. Singurul interes al MSC este „să-și mărească propriile salarii ale executivului, să-și extindă în continuare poziția globală și să crească averea privată”.

Inițiativa „Social Democrat pentru HHLA în mâna publică” scrie în scrisoarea sa deschisă: „Experiențele sociale din întreaga lume – cu spitale, alimentare cu energie, transport public sau similare – arată: privatizarea infrastructurii publice întărește puterea de monopol privat, pune o tensiune de durată asupra statului și aduce o deteriorare a stării angajaților și a populației în general.” Ca parte a infrastructurii, portul se află sub control democratic și trebuie să servească intereselor economice ale tuturor.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut