Odată cu creșterea globală a costului vieții, au loc schimbări semnificative în comportamentul de cumpărare. Jumătate dintre consumatorii chestionați au declarat că sunt „foarte” sau „extrem de” îngrijorați de situația lor financiară personală. 96% dintre cei chestionați plănuiesc să adopte un anumit tip de comportament de economisire a costurilor în următoarele șase luni, după cum reiese din studiul PwC Global Consumer Insights Pulse – februarie 2023, care a surprinse starea de spirit a 9.180 de consumatori din 25 de țări între 24 octombrie și 16 noiembrie 2022.

Consumatorii vor să-şi reducă cheltuielile în următoarele șase luni în toate zonele de retail chestionate, cu cele mai mari scăderi pentru produse de lux/premium sau de designer (53%), călătorii (43%), evenimente și cursuri online (42%) și modă ( 41%). Cu 24%, cea mai mică reducere a costurilor este planificată în sectorul alimentar.

În ciuda reducerilor de cheltuieli și a mediului economic dificil, consumatorii rămân deschiși să plătească mai mult pentru produse durabile. Astfel, circa 78% sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs fabricat local sau din materiale reciclate, durabile și ecologice (77%). De asemenea, 75% dintre respondenți ar plăti mai mult pentru un produs de la o companie cunoscută pentru practicile etice.

Autorii studiului au întrebat consumatorii şi despre modul lor actual de lucru. 36% dintre respondenţi au spus că lucrează hibrid, faţă de 41% din sondajul anterior, din iunie 2022. 56% dintre respondenți trebuie să fie prezenți fizic la locul de muncă – în creștere față de 47% din studiul anterior.

Există semne continue că întreruperile lanțului de aprovizionare afectează comportamentul, inclusiv canalele pe care consumatorii aleg să facă cumpărături. 39% dintre cei chestionați rămân să facă shopping de la mai mulți comercianți, fie în magazin, fie online, ceea ce este cu două puncte procentuale mai mare decât în sondajul anterior. De asemenea, mai mult de o treime vizitează mai multe site-uri web pentru a verifica disponibilitatea produselor dorite (38%).

Aproape șapte din zece respondenţi consideră că prețurile în creștere au cel mai mare impact asupra experiențelor lor de cumpărături în magazine (68%), urmate de produsele care nu sunt în stoc (42%) și de cozile mai lungi (39%). În mod similar, când li s-a cerut să identifice problemele întâmpinate „aproape întotdeauna sau frecvent” în timpul cumpărăturilor online în ultimele trei luni, 48% au numit prețurile în creștere la bunurile de uz casnic. Aproape un sfert semnalează incapacitatea de a cumpăra un produs deoarece acesta nu mai era pe stoc sau că timpul de livrare a fost mai lung decât li s-a promis (ambele 24%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut