Indiferent de dimensiunea companiei sau a profilului afacerii, aproape fiecare companie din sectorul TSL folosește soluții digitale. Potrivit raportului PwC privind transportul viitorului, digitalizarea a fost inclusă în lista celor „5 forțe” care va modela dezvoltarea acestei industrii în Polonia, şi nu numai, în următorii ani. Se estimează că implementarea noilor tehnologii, automatizarea proceselor și o mai bună utilizare a datelor disponibile vor reduce costurile întreprinderilor cu până la o treime până în 2025. Ca urmare, până la 54% dintre reprezentanții companiilor globale de transport se așteaptă la creșterea veniturilor prin utilizarea tehnologiilor digitale.

Datele de transport sunt astăzi cea mai valoroasă „marfă” pentru orice transportator sau expeditor. Acestea pot fi folosite prin integrarea instrumentelor precum telematica, TMS sau software-ul de contabilizare a timpului de lucru, precizează experții Grupului Inelo în Truck Focus.

Fiecare companie deține date și fiecare antreprenor ar trebui să le colecteze și să le folosească pentru a-și conduce afacerea. „La începutul conducerii unei companii de transport, investim adesea în soluții informatice simple și de bază care ne permit controlul a ceea ce se întâmplă în companie. Însă când afacerea se dezvoltă și crește, cu mai multe comenzi și angajați, se dovedește că puținele instrumente de bază nu sunt suficiente. În același timp, de multe ori aceste programe funcționează independent și nu sunt legate între ele în niciun fel și generează costuri mult mai mari decât ar trebui, fără să folosim datele într-un mod adecvat. Apelăm la noi angajați, creștem volumul de muncă, dar fără rezultatele așteptate. Aici este utilă integrarea sistemelor pe care le avem deja în companie sau pe care dorim să le achiziționăm.”

Beneficiile integrării instrumentelor în companie sunt de la eliminarea greșelilor și erorilor umane de importanță cheie pentru companie și profitabilitatea acesteia, până la economisirea de timp grație automatizării proceselor din companie, creșterea competitivității pe piață în timpul luptei pentru noi contracte, până la beneficiile financiare reale rezultate din controlul dintr-un singur loc al tuturor proceselor din compania de transport. De asemenea, se cunoaşte cum se mai poate economisi și cum să se planifice munca șoferilor pentru a câștiga mai mult în final.

În ceea ce priveşte instrumentele dintr-o companie de transport care pot fi integrate, experţii spun că există multe posibilități. Dacă o companie achiziționează soluții de la un furnizor care oferă soluții integrate pentru transport, există șanse mari ca aproape toate produsele disponibile să poată fi integrate între ele. Producătorii cu experiență oferă, de asemenea, soluții personalizate pentru a le combina cu produse de la alți furnizori. „Prima soluție pe care transportatorul o implementează în afacerea sa este, de obicei, software-ul privind timpul de lucru, pentru a controla, analiza și eficientiza munca şoferilor. Totodată, companiile investesc și în telematică, pentru a putea monitoriza flota, locația vehiculelor, a verifica dacă șoferul conduce conform planului și a putea face schimb de informații cu ușurință cu acesta. Integrarea acestor două instrumente cheie permite utilizarea optimă a timpului de lucru al șoferului și facilitează planificarea muncii expeditorului. În timp, atât companiile mici, cât și mari, percep nevoia unui management mai bun al proceselor din întreprindere și decid să folosească soluții TMS. Acestea, integrate cu telematica, permit calcularea fără erori a rentabilității, analiza și compararea datelor comenzilor”, adaugă experţii Inelo pentru Truck Focus.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare