Ambalarea îndeplinește o sarcină importantă: protejează produsele de zi cu zi de deteriorări. Însă, pe de altă parte, materialele plastice reprezintă şi o povară imensă asupra mediului dacă nu sunt reciclate sau chiar eliminate în natură. De aceea, dm – drogerie markt  începe un proiect pilot de preluare a ambalajelor în lanţurile dm împreună cu Quehenberger Logistics, în Austria, cu promisiunea către clienți: „Aduceți sticlele goale de plastic la noi, vom face altele noi din ele!”

De acum înainte, toate lanţurile dm au propriile standuri sau o ramură pentru returnarea ambalajelor goale din plastic în coşurile existente de colectare a produselor reciclabile. Se colectează sticle de produse cosmetice și de curățare (nu sticle de băuturi PET). Pentru a nu provoca emisii inutile de CO2 în timpul preluării acestora, partenerul logistic Quehenberger Logistics duce materialul colectat la întoarcere de la aprovizionarea magazinului la centrul de distribuție dm din Enns, Austria.

După sortarea prealabilă de către ARA +, plasticul de un singur tip poate fi transformat în plastic reciclat de înaltă calitate la reciclatorul din Germania devenind, în etapa următoare, sticle noi.

Quehenberger Logistics, membru al CNL (Council for Sustainable Logistics), a depus eforturi susţinute în ultimii ani pentru a reduce succesiv emisiile de CO2: pe de o parte, prin depozitele de transbordare Quehenberger a făcut posibilă creșterea semnificativă a utilizării vehiculelor și reducerea masivă a proporției călătoriilor goale, iar pe de alta prin modernizarea constantă a parcului de vehicule (aproximativ 90% din camioane sunt acum Euro 6), flota sa fiind una dintre cele mai eficiente și ecologice în Europa.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut