Drepturile mărcii comerciale asupra paletului EURO aparțin Rail Cargo Austria AG (ÖBB RCG), din 1961. Cu dimensiunile sale definitorii, europaletul sărbătoreşte anul acesta 60 de ani.

Introducerea europaleţilor a revoluționat logistica în toată Europa și nu numai în 1961, reducând la jumătate timpul necesar pentru încărcarea vagoanelor de cale ferată. Lumea logisticii – de la dimensiunile spațiilor de depozitare şi sistemele de transport, până la spațiile din camioane – se bazează pe dimensiunile lor. Odată cu răspândirea lor rapidă, un sistem internațional de schimb s-a stabilit, iar astăzi sunt folosiți în întreaga lume 600 de milioane de paleți .

Reutilizarea și schimbarea paleţilor EURO face din aceştia mijloace de transport durabile, mai ales că sunt fabricaţi în principal din lemn. În funcție de utilizare, un europalet poate fi utilizat în medie de 6-7 ori înainte de a fi reparat și apoi utilizat din nou.

Un factor semnificativ de succes în triumful europaletului este controlul strict al calității, acesta putând fi fabricat și reparat numai de către companii autorizate. Utilizarea tipului corect de lemn, cu o umiditate maximă corespunzătoare, este decisivă pentru durabilitatea și capacitatea portantă de max. 1.500 kg. Componentele fixe ale unui Europalet sunt: 11 plăci, 9 blocuri și 78 de cuie.

Verificarea calității producției și a reparațiilor este efectuată de Uniunea Internațională Feroviară, UIC.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut