Decizia concernului Daimler Truck de a suspenda operațiunile din Rusia a fost urmată şi de competitori, astfel că, în doar câteva zile, cei șapte mari producători au întrerupt accesul rușilor la camioane noi. Mai mult, au fost suspendate și livrările de piese de schimb noi, iar pe lista firmelor care se retrag au fost incluşi giganți de componente precum Bosch. Deci întrebarea, înaintată de 40ton.net, este cum vor continua să funcționeze noile camioane rusești? Iar situația din industria autoturismelor poate oferi un răspuns la această întrebare.

Pe acest segment, din cauza intervalelor mici de service, munca atelierelor autorizate a fost foarte repede paralizată. Chiar și consumabilele de bază precum filtrele de ulei, plăcuțele de frână sau uleiurile de cutie de viteze lipsesc. Dealerii, ca să facă față acestei situații, cercetează site-urile concernurilor germane, precum Volkswagen, Skoda, Porsche, BMW sau Mercedes, luând decizia de a prelua piese de schimb din mașinile uzate, mai noi. Ford a trecut masiv la înlocuiri non-originale, iar Jaguar și Land Rover, de exemplu, au recunoscut că două sau trei luni nu vor exista deloc piese.

În plus, s-a observat şi un adevărat boom al anvelopelor, desprins de dependențele sezoniere. De exemplu, cererea din Rusia de anvelope de iarnă a crescut cu până la 56% în martie, comparativ cu martie 2021, în special pentru dimensiunile mari, folosite pe mașinile noi, scumpe. Se pare că rușii se tem că va fi foarte greu să cumpere cauciucuri occidentale în toamnă.

Al doilea exemplu vine din industria aviației, unde orice probleme cu piesele se simt foarte repede, datorită standardelor de siguranţă extrem de stricte. Linia rusă Pobeda, varianta low-cost a Aeroflot, a decis să își reducă flota cu până la 40%. După cum explică președintele companiei, unităţile retrase vor fi folosite ca donatori de piese de schimb, deoarece compania nu poate cumpăra componente noi, originale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare