Războiului din Gaza şi-a pus amprenta şi asupra transportului maritim care tranzitează Marea Roșie. Atacurile rebelilor Houthi din Yemen au crescut primele de asigurare pentru nave și împing unele companii să evite Canalul Suez, prelungindu-le ruta.
Acțiunile rebelilor față de navele în tranzit în largul coastei Yemenului (care merg către Canalul Suez) despre care cred că sunt legate de Israel – precum confiscarea portavionului Galaxy Leader și lovirea cu rachete a unei nave portcontainer și a două vrachiere – au determinat o creștere imediată a primelor de asigurare pentru navele comerciale care tranzitează acea zonă şi folosesc Canalul Suez.
După cum relatează Trasporto Europa, transportatorii trebuie să-și avertizeze asigurătorii atunci când navele lor călătoresc în partea de sud a Mării Roșii şi implicit să plătească o primă mai mare. În Londra, valorile riscului de război au crescut în medie de la 0,03% din valoarea navei la 0,05 – 0,1%, ceea ce înseamnă mii de euro în plus pentru fiecare călătorie.
Pentru a contracara atacurile, SUA și Marea Britanie întăresc prezența navelor militare în zonă. Washingtonul are în vedere, împreună cu unii aliați, să înființeze o echipă pentru a escorta navele prin Marea Roșie.
Un alt element care crește costurile de navigație este schimbarea rutelor pentru a evita Marea Roșie. Navele care sunt în mod clar legate de Israel, cum ar fi portcontainerele companiei israeliene Zim, fac acest lucru. După capturarea Galaxy Leader, cei care se îndreptau spre Canalul Suez și-au inversat mersul pentru a adopta ruta de circumnavigare a Africii – o alegere care însă mărește costurile și timpul de călătorie.