Un timp de tranzit record a fost atins pentru o călătorie cu trenul de la Xi’an (China) la Duisburg (Germania) – 10 zile – datorită programului fix stabilit pe traseu. Cu acest orar, trenul funcționează ca și cum ar fi un tren de călători de lungă distanță. Timpul obișnuit de tranzit pentru un serviciu pe acest coridor este de două săptămâni, potrivit Rail Freight.

Primul tren din noul orar a plecat din Xi’an miercuri, 26 octombrie, și a sosit luni, 7 noiembrie, la 3:55. A parcurs călătoria de 9.908 kilometri în exact 235 de ore și 26 de minute, transportând 50 de maşini, invertoare fotovoltaice, compresoare electrice, aspiratoare și alte bunuri. Trenul a fost întâmpinat luni cu o ceremonie oficială. „Este un test care ar putea fi extins și către alte destinații, dar pentru moment se priorizează legătura cu Duisburg”, a explicat Guanzhe Cao, șeful Asia Desk din Duisburg. „Această conexiune feroviară 2.0 înseamnă că serviciul are prioritate față de alte servicii eurasiatice, deși nu putem cere fiecărei părți să acorde prioritate trenului pe fiecare secțiune.”

China-Europe Express, serviciul de transport feroviar de marfă care circulă între China și diverse hub-uri din Europa este deja prioritar în China. La granița cu Kazahstan, are prioritate față de traficul regional, de exemplu. Atunci când capacitatea la graniță este limitată din cauza întreruperilor de orice fel, deseori China-Europe Express primește undă verde, spre deosebire de toate celelalte servicii.

Întrebat de ce Duisburg obține acest avantaj, Guanzhe Cao invocă trei motive: „A fost prima destinație a China-Europe Express. Apoi, volumul acestui serviciu este cel mai mare și avem un parteneriat strâns cu China. Iar Duisburg este considerată capitala a două continente.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut