Când dezastrul cutremurului s-a adăugat la încetinirea economiei globale, scăderea cantității de mărfuri manipulate în porturile turcești s-a dublat în februarie, comparativ cu ianuarie. În 2023, se preconizează că va exista o scădere cu 2,5% a numărului de containere manipulate la nivel global, ceea ce deja a început să se simtă în Turcia în primele luni ale anului. De asemenea, se așteaptă o scădere cu 80% a profiturilor record ale companiilor de transport de containere înregistrate în pandemie.

Rata de contracție în manipularea containerelor a depășit 16%. Potrivit Direcției Generale a Afacerilor Maritime din Turcia, volumul total de mărfuri manipulate în porturi în februarie a scăzut cu 10,9% față de aceeași perioadă a anului precedent, la 37,99 milioane de tone. Volumul încărcăturilor la export în porturi în februarie a scăzut cu 22,2% față de aceeași lună a anului precedent și a ajuns la 8,95 milioane de tone, în timp ce volumul descărcărilor pentru import a scăzut cu 5,3% față de aceeași lună a anului precedent, la 18,6 milioane de tone. În februarie, transporturile de comerț exterior au scăzut cu 11,5% față de aceeași lună a anului precedent, la 27,55 milioane de tone.

În februarie 2023, transporturile maritime în tranzit au scăzut cu 9,2% față de aceeași lună a anului precedent, la 5,64 milioane de tone. De asemenea, volumul de mărfuri transportate în cabotaj a scăzut cu 9,2% faţă de aceeaşi lună a anului precedent, la 4,8 milioane de tone. În perioada ianuarie-februarie 2023, volumul de mărfuri manipulate în porturi a scăzut cu 7,9% față de aceeași perioadă a anului precedent, la 81,91 milioane de tone.

Aydın Erdemir, președintele Asociației Operatorilor de Port din Turcia (Türklim), a declarat pentru ziarul Ekonomi că efectele negative ale recesiunii globale, crizei economice și incertitudinilor s-au amplificat. „În timp ce scăderea cu 5,2% a totalului de marfă din ianuarie aproape s-a dublat în februarie, a existat o scădere a tuturor importurilor, exporturilor, cabotajului și tranzitului, pentru prima dată după mulți ani. În special, scăderea încărcăturilor la export, care a fost de 15,6% în ianuarie, a ajuns la 22,2% în februarie.”

În februarie, numărul de containere manipulate în porturi a scăzut cu 16,5% față de aceeași lună a anului precedent. Numărul de containere manipulate în perioada ianuarie-februarie a scăzut cu 13,4% anual. „Se vede clar că efectul războiului asupra mărfurilor de tranzit ale Turciei continuă, în timp ce rata de scădere a containerelor de tranzit, care a fost de 39,4% în ianuarie, a ajuns la 35,8% în februarie. De asemenea, cifra de creștere de 2,8% a mărfurilor de export a devenit negativă în februarie (-5,2%).”

Aydın Erdemir a explicat efectele recesiunii din economia globală asupra transportului de containere și așteptările pentru 2023. „În timp ce atât numărul de containere manipulate, cât și indicele prețurilor continuă să scadă comparativ cu 2022, se așteaptă o scădere cu 80% a profiturilor record ale companiilor de transport de containere din pandemie. Se preconizează că va exista o scădere cu 2,5% a numărului de containere manipulate la nivel global în 2023, situaţie care a afectat deja Turcia în primele luni ale anului.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut