Constructorul francez Renault a declarat că va reduce până la 2.000 de locuri de muncă în inginerie, dar în acelaşi timp va face 2.500 de angajări pe noi poziţii în Franţa, până în 2024, pentru a susţine tranziţia către maşinile electrice. Grupul, care a înregistrat pierderi şi care anunțase deja 4.600 de concedieri în țară ca parte a unei ample restructurări, a declarat că va discuta aceste planuri cu sindicatele.

Renault intenționează să producă nouă vehicule noi în Franța până în 2025, din care majoritatea sunt 100% electrice. Grupul își reafirmă dorința de a poziționa Franța în centrul activităților sale industriale și de cercetare și dezvoltare, prin instalarea aici a „tehnologiilor viitorului”, după cum a arătat într-un comunicat de presă.

Funcțiile de inginerie și asistență au plătit deja un preț ridicat în restructurarea Renault, ca parte a planului de economii detaliat în mai 2020. Din cele 4.600 de reduceri de locuri de muncă anunțate în Franța la acea vreme (din totalul de 15.000 la nivel mondial), 2.500 se refereau la inginerie (1.500) și funcții de asistență (1.000). Planul de plecări voluntare de 1.900 deschis pentru acești angajați, printr-o reziliere contractuală colectivă, nu a fost încă finalizat. Cele 2.100 de reduceri de locuri de muncă din fabrici au fost efectuate prin plecări naturale (pensionare etc.).

Pentru inginerie, managementul menționează „1.600 de plecări potențiale” și „400 de recrutări în noi abilități cheie, cum ar fi știința datelor sau chimia, pentru dezvoltarea bateriilor”, precum și 3.000 de locuri de formare sau recalificare. În funcțiile de asistență, ar fi 400 de plecări, 100 de recrutări de „abilități cheie” și 2.000 de instruire sau recalificare.

Însă sindicatul CFDT „nu va accepta nicio concediere”, după cum deja a avertizat. „Proiectul prezentat este ambițios, este pozitiv, dar punctul negru este ingineria cu noi reduceri de locuri de muncă”, a subliniat Jean-François Nanda, delegat CFDT, care pledează pentru o eșalonare a plecărilor „pe durata acordului”.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut