Noul joint venture de soluţii de mobilitate bazate pe hidrogen, deținut în egală măsură de Renault Group şi Plug Power, este condus de David Holderbach, care are peste 20 de ani de experiență în vânzări strategice la nivel internațional în cadrul Grupului Renault. Numele Hyvia este o alăturare a hidrogenului (Hy) cu latinescul Via, care înseamnă drum.

Activitățile Hyvia vor fi desfășurate la unităţile Renault din Franța:

– Sediul central al companiei mixte, precum și echipele de cercetare și dezvoltare vor fi la Villiers-Saint-Frédéric, alături de centrul de inginerie și dezvoltare a vehiculelor utilitare ușoare al Grupului Renault, pentru a maximiza sinergia între echipe;

– Echipele de proces, producție și logistică vor avea sediul în Flins, ca parte a proiectului Re-Factory, intenţionând să înceapă asamblarea pilelor de combustie și a stațiilor de încărcare până la sfârșitul lui 2021;

– Primele vehicule, care au la bază Renault Master, vor fi asamblate la uzina Batilly;

– Integrarea pilelor de combustie va fi realizată de PVI, o filială a Grupului Renault situată în Gretz-Armainvilliers.

Renault spune că tehnologia integrată de hidrogen Hyvia completează tehnologia sa E-Tech, mărind autonomia vehiculului la 500 km, cu un timp de reîncărcare de trei minute.

Primele trei vehicule cu pile de combustie ale Hyvia ar trebui să fie disponibile în Europa până la sfârșitul lui 2021 și să fie însoțite de implementarea stațiilor de încărcare și furnizarea de hidrogen verde. Acestea vor fi, pentru transport de marfă, în versiune van și șasiu-cabină pentru volume mari, iar pentru transport de persoane, în versiune autobuz urban. „În calitate de pionier al noilor energii și lider european în vehiculele utilitare ușoare electrice, odată cu crearea Hyvia, Renault Group își urmărește obiectivul de a avea cel mai verde mix de pe piață până în 2030. Această companie comună integrează întregul ecosistem de mobilitate a hidrogenului într-un mod unic, de la vehicul la infrastructură și servicii la cheie pentru clienți. Dezvoltarea acestei tehnologii de vârf ne va permite să ne consolidăm baza industrială și să stabilim noi activități generatoare de valoare în Franța pe acest segment promițător“, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut