Renault Trucks va dezvolta împreună cu compania franceză de logistică Geodis un camion de distribuție de 16 tone. Vehiculul va fi, desigur, alimentat electric și va avea în mod necesar un TCO echivalent cu cel al unui camion diesel.

Proiectul se numește Oxygen și va prinde contur înainte de sfârșitul lui 2022, odată cu construirea unui prototip la fabrica franceză Renault Trucks din Blainville-sur-Orne. Prototipul va fi testat de Geodis în 2023. Pe lângă propulsia electrică, acest vehicul va trebui să facă progrese semnificative în ceea ce privește siguranța activă și pasivă și ergonomia șoferului. Acest lucru se va reflecta în special într-o cabină coborâtă, care oferă șoferului o viziune directă, camere în loc de oglinzi (o premieră pentru Renault Trucks) și o ușă glisantă pe partea pasagerului.

Șoferul poate ieși pe partea dreaptă sau stângă, cu o înălțime de intrare semnificativ mai mică în comparație cu un camion de distribuție standard. Se acordă atenție și accesibilității spațiului de încărcare şi, de asemenea, vehiculul va include echipamente conectate pentru a ajuta șoferul să-și optimizeze turele și să facă livrările mai ușor.

CEO-ul Geodis, Marie-Christine Lombard, a declarat: „Situația de mediu, combinată cu dezvoltarea comerțului electronic și implementarea zonelor cu emisii scăzute în marile orașe, arată că avem nevoie urgentă să accelerăm decarbonizarea transporturilor. Acesta este scopul cooperării Geodis cu Renault Trucks. Dorim să dezvoltăm rapid soluții concrete pentru o logistică urbană durabilă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut