Din cauza măsurilor adoptate de China împotriva coronavirusului, tot mai multe containere goale se adună în cel mai mare port de containere din lume, în Shanghai, remarcă danskindustri.dk.

Camioanele pot intra în oraşul Shanghai, afectat de coronavirus, pentru a ridica sau a preda containere numai după ce şoferul prezintă un test negativ la coronavirus, precum și o serie de autorizaţii care necesită mult timp pentru a fi aprobate. De asemenea, multe spaţii au fost sigilate, astfel încât capacitatea de depozitare din Shanghai este mult redusă. Situația duce la blocaje logistice la toate nivelurile și la o acumulare masivă de portcontainere în largul coastei Shanghai-ului care așteaptă să intre să încarce/descarce containere de marfă. „În funcție de cât durează provocările din Shanghai, consecințele la nivel mondial vor crește. Inițial, situaţia poate oferi altor porturi liniștea pentru a curăța acumularea de bunuri de care trebuie să se ocupe, dar când abcesul vine din Shanghai, presiunea de a transporta marfa poate crea cozi și timpi de așteptare mai lungi în întreaga lume”, spune Peter Bøgh Hansen, șeful politic al DI China.

Consecințele acumulării din Shanghai ar putea fi mai mari și mai durabile decât în martie 2021, când o navă cu containere a blocat Canalul Suez, estimează Peter Bøgh Hansen. Acest lucru a dus la întârzieri masive în livrarea mărfurilor în întreaga lume. „Blocada din Suez a contribuit la situația penuriei multor bunuri. Războiul din Ucraina și pandemia sunt, de asemenea, factori care afectează lanţul logistic.”

Mai mult de un sfert din importurile și exporturile Chinei au loc prin Shanghai și, în principal, cărbunele, metalele, mașinile și produsele petroliere, cu peste 2.000 de nave lunare. „Este, fără îndoială, unul dintre cele mai importante hub-uri din comerțul mondial, inclusiv pentru companiile daneze, atât în ceea ce privește livrările chinezești de bunuri de larg consum și componente către industria daneză, dar și în ceea ce privește distribuția de bunuri daneze pe piața chineză”, spune Peter Bøgh Hansen. El încurajează companiile daneze să folosească porturile și alte opțiuni de transport din afara Shanghaiului, atâta timp cât orașul e blocat.

Cu toate acestea, soluția se poate dovedi a fi de scurtă durată dacă restricțiile din Shanghai sunt extinse și în alte regiuni. „China nu va renunța la toleranța zero față de coronavirus, așa că există o probabilitate semnificativă să existe mai multe – și posibil chiar mai extinse – perioade cu restricții foarte puternice. Aceasta este o situație care ar putea avea un impact semnificativ asupra comerțului mondial.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut