Autoritățile de reglementare și companiile de asigurări din SUA trebuie să reducă restricțiile care împiedică șoferii mai tineri să intre în sectorul transportului, dacă țara vrea să evite o catastrofă în lanțurile de aprovizionare.

Transportatorii pretind că relaxarea reglementărilor și politicilor privind vârsta în jurul căreia noii șoferi se pot califica și deveni „asigurabili” ar putea reduce semnificativ penuria de 63.000 de şoferi, cu tendinţă de creștere. „Schimbarea reglementărilor și reducerea cerințelor de asigurare vor contribui mult la îmbunătățirea recrutării. Există o vârstă minimă de 21 de ani pentru a se califica și, în același timp, șoferii cu experiență mai mică de doi ani sau sub 25 de ani sunt aproape neasigurabili. Și înscrierea la școlile de șoferi a scăzut”, a declarat pentru Loadstar CEO-ul Montway Auto Transport, Dimitre Kirilov.

American Trucking Association (ATA) a solicitat angajarea a 110.000 de recruți în fiecare an pentru următorul deceniu pentru a preveni o criză națională a lanțului de aprovizionare.

Însă îndeplinirea acestor obiective e imposibilă fără o „reparare a reputației” industriei și modificarea unui proces de licențiere care lasă firmele mai mari, cu propriile lor probleme de reputație, ca singură opțiune pentru noii șoferi. „Noii șoferi primesc licențe cu restricții, cum ar fi «numai cu transmisie automată», dar sunt firme, ca a noastră, care au doar autotractoare manuale. Majoritatea cursanților nu își dau seama că au aceste restricții, așa că singurul loc în care pot lucra sunt companiile mai mari”, a declarat Kate Griley, de la Griley Airfreight.

Problemele de asigurare nu sunt unice în SUA, mulți transportatori mai mici din Marea Britanie amânând angajarea de noi șoferi din cauza primelor crescute. Dar, la fel ca un mic operator britanic, Kate Griley a încercat să ofere o soluţie pentru șoferii nou autorizați.

„Îi angajăm ca șoferi de bobtail – care mişcă semiremorci în curte – pentru a câștiga experiență.“

Dimitre Kirilov consideră că nu există „o singură soluție” pentru lipsa de şoferi și a avertizat că simpla recrutare cu salarii mai mari nu ar oferi o nouă generație de șoferi, mai ales că rapoartele sugerează că lipsa va continua să se înrăutățească cel puțin în următorii cinci ani.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut