Flotele ruseşti care înainte de impunerea restricţiilor UE mergeau la internațional s-au retras acum pe piaţa naţională, care, devenind suprasaturată, a obligat companiile să scadă preţurile şi să reducă salariile șoferilor chiar și la jumătate. Pe de altă parte, situaţia devine profitabilă pentru transportatorii polonezi, lituanieni sau chiar germani care îndrăznesc să meargă în Rusia, ale căror tarife au crescut chiar şi cu 200%.

Transportatorii ruşi care deserveau rutele UE s-au mutat în „țară”, iar zeci de companii și-au pierdut clienții din cauza retragerii companiilor străine. Pe de altă parte, rușii susțin că tarifele au crescut semnificativ pentru companiile poloneze, lituaniene sau chiar germane care îndrăznesc să meargă astăzi în Rusia. Chiar dacă presa rusă relatează diferit, creșterile se situează undeva între 30% şi 200%.

Din dorinţa de a compensa pierderile, transportatorii ruși încearcă să-şi reorienteze camioanele retrase de pe rutele UE spre Turcia sau China, deși nu va fi ușor. Cozile de la granița ruso-chineză sunt renumite lungimea lor, în timp ce rutele către Turcia trebuie preluate de la zero.

Compania rusă TransContainer a lansat pe 12 aprilie o legătură intermodală pilot între Rusia și Turcia. În Turcia, mărfurile sunt încărcate în containere, apoi se deplasează pe navă pe Marea Neagră până în portul Novorossiysk și de acolo sunt transportate în camioane la destinatarii finali.

A doua opțiune este transportul mărfurilor către Turcia pe şosea. Compania Trasko, care are o flotă de 400 de vehicule, a demarat în acest sens curse pilot prin Georgia. Teoretic, o astfel de conexiune este posibilă, dar presupune cozi extrem de lungi la graniță, astfel că Trasko solicită introducerea cât mai rapidă a unei legături de feribot între Novorossiysk și Turcia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare