Concluzii multiple după evenimentul European Digital Commerce Summit, din 4 mai. Retailerii caută din ce în ce mai mult profitabilitatea, pe fondul inflației și incertitudinilor politice și economice. Companiile ar trebui să se axeze pe a aduce valoare adăugată clienților, în timp ce optimizează procesele, tehnologia și operațiunile, pentru a ține prețurile sub control.
La EDC Summit 2023 au participat speakeri de la companii de top din industrie, oferind perspective și informații valoroase despre tendințe, acțiuni, dar și date despre piața de e-commerce din România și regiune.
CEO-ul unui popular integrator de sisteme a subliniat că, din ce în ce mai multe companii iau în considerare schimbarea platformei de comerț, în loc de simpla schimbare a modului în care arată magazinul online.
Cu toate acestea, s-a subliniat că arhitectura back-end este mult mai complexă decât pare, cu middleware, WMS, ERP, CRM, aplicații mobile și multe alte sisteme care trebuie integrate pentru a menține succesul unui magazin online. Nu este vorba doar despre cum arată magazinul, ci și despre cum funcționează și despre sistemele care îl susțin.
De asemenea, apetitul pentru extinderea magazinelor online este în creștere. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul deschiderea de marketplace-uri, dar și extinderea transfrontalieră. Există un mit conform căruia, a intra într-o terță țară, este dificil din punct de vedere logistic, lucru demontat de reprezentantul FAN Courier.
Mai mult, companiile B2B caută din ce în ce mai mult eficientizarea operațiunilor, munca prin „agenți de teren” fiind învechită și frânând potențialul de evoluție al companiei. Albert Davidoglu, CEO al Macromex, a subliniat că, dacă ar putea da timpul înapoi, ar digitaliza mult mai rapid compania și operațiunile sale.