Datorită „M Opex Tower”, dezvoltat împreună cu Empa, Migros își afișează acum întregul flux de mărfuri în timp real. Acest lucru îi permite retailerului să își facă logistica mai sigură, mai eficientă și mai ecologică. Instrumentul îi permite să își planifice logistica de transport în așa fel încât să își poată reduce emisiile de CO2 din traficul rutier cu 70% până în 2030.

„M Opex Tower” utilizează diverse date de pe rutele de transport Migros. Acestea includ distanțele, diferențele de altitudine de pe traseu, greutatea încărcăturii sau consumul de combustibil. Din această sumă de date, Migros și Empa au dezvoltat algoritmi care pot calcula ce tip de conducere a camionului este mai ecologic pentru fiecare rută. Pe baza rezultatelor „M Opex Tower”, Migros a derivat abordarea multi-tehnologie. În termeni concreţi, asta înseamnă că se bazează pe o combinație de trei tipuri diferite de acționări alternative (cu hidrogen, biocombustibil şi electric) și își extinde constant flota de camioane în consecință.

În urmă cu un an, Migros era unul dintre pionierii din Elveția care a pus în funcțiune camioanele Xcient Hydrogen de la Hyundai. În decurs de un an, flota de camioane cu hidrogen a crescut de la 3 la 11 şi încă trei camioane se vor adăuga în curând. Un mare avantaj al camioanelor cu hidrogen este gama lor. Astăzi pot fi folosite pe distanțe de până la 400 km.

De asemenea, 78 de camioane cu biogaz și biodiesel sunt deja pe drumurile elvețiene pentru Migros. Unitatea Migros Basel a atins o piatră de hotar la începutul lunii noiembrie și a deschis prima stație de alimentare cu biogaz în Münchenstein (BL). Biogazul generează cu până la 80% mai puține emisii de CO2 decât motorina. Biogazul închide un ciclu valoros: printre altele, este obținut din deșeuri verzi de la diferite companii Migros.

Un total de 99 de vehicule electrice (13 camioane și 86 de vehicule ușoare) circulă în prezent pe drumurile elvețiene în numele Migros. Potrivit „M Opex Tower”, camioanele electrice sunt ideale pentru distanțe scurte în oraș, mai ales că sunt silențioase.

Datorită digitalizării, Migros își poate continua în mod constant calea de reducere a CO2 și poate face transportul de mărfuri cât mai ecologic posibil. Achizițiile ulterioare de camioane de transport ecologice și extinderea rețelei de stații de alimentare pentru acționări alternative sunt deja în faza de planificare.

În plus, Migros s-a bazat întotdeauna pe transportul feroviar, iar aproximativ 50% din transportul său interior se efectuează și astăzi pe calea ferată. Unitățile de producție Migros sunt adesea conectate direct la rețeaua feroviară națională, astfel încât pâinea poate fi încărcată într-un tren aproape direct din cuptor și transportată prin Elveția. 400 de vagoane de marfă SBB sunt pe drumuri în fiecare zi numai pentru Migros.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut