Liniile de transport maritim au continuat de unde au rămas în 2021 și au raportat un rezultat financiar foarte puternic pentru 2022. Potrivit Sea-Intelligence, la momentul inițial al raportului, 12 dintre cele mai mari linii de transport maritim își publicaseră rezultatele financiare – fără Cma Cgm (nu a publicat EBIT), Cosco, One și Pil și Msc (deținută în mod privat).

Cifra EBIT, combinată pentru aceste 12 linii, a fost de 95 de miliarde USD în anul financiar 2022. Adăugarea transportatorilor rămași ar duce la o valoare estimată la 208 miliarde USD. Cu toate acestea, există o slăbire a pieței, care este evidențiată de o contracție bruscă a volumelor transportate, în timp ce tarifele de transport, deși mai mari de la un an la altul, par să fi încetinit și ele. „În timp ce liniile maritime mai mari și-au dublat EBIT/TEU, cele mai mici au putut să-l crească doar cu o marjă relativ mai mică. Chiar și atunci, EBIT/TEU în general a continuat să-l depășească pe cel din anii precedenți”, subliniază Alan Murphy, CEO, Sea-Intelligence.

HMM (2.055 EBIT/TEU) a raportat cel mai mare EBIT/TEU și a fost singura linie de transport maritim care a înregistrat până acum peste 2.000 EBIT/TEU în anul financiar 2022, urmată de ZIM, cu 1.815 EBIT/TEU. Celelalte linii de transport maritim s-au situat în intervalul de 1.200-1.600 EBIT/TEU.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut