Rhenus Logistics și Căile Ferate din Kazahstan (KTZ) se unesc pentru a dezvolta în continuare capacitatea Coridorului Mijlociu. Furnizorul german de servicii de transport și logistică și compania kazahă de stat urmăresc să dezvolte facilități de transbordare în porturile Aktau și Kuryk din Marea Caspică, centre logistice în regiunea extinsă a Mării Caspice și un hub de containere în Aktau. În plus, vor să atragă mai multe mărfuri de tranzit prin coridor.

În timpul vizitei de stat a președintelui german Frank-Walter Steinmeier în Kazahstan, şi în prezenţa președintelui Republicii Kazahstan, Kassym-Jomart Tokayev, Rhenus și KTZ au semnat un memorandum de înțelegere pentru a explora modalități comune de dezvoltare a capacităţilor de manipulare în porturile Caspice. Ambele companii vor să contribuie la întărirea rutei de transport între Europa și China, așa-numitul Coridor de Mijloc, care se întinde la sud de Rusia, din România, Bulgaria și Turcia prin Georgia, Azerbaidjan și Kazahstan, până în China. Memorandumul a fost semnat pe 20 iunie 2023 la Astana.

Subiectul cooperării este planificarea proiectelor de terminale de containere în regiunea Mării Caspice și extinderea capacității de creștere a traficului de marfă pe ruta Trans-Caspică. Alte puncte de plecare sunt planificarea unui hub de containere în portul Aktau și sprijinul în achiziționarea de mărfuri de tranzit. „Coridorul Mijlociu nu este doar o rută de tranzit, este poarta de acces către o piață de peste 90 de milioane de consumatori. Rhenus este reprezentat în Asia Centrală de aproape 30 de ani. În această regiune, ne concentrăm pe stabilitatea și capacitatea lanțurilor de aprovizionare, precum și pe dezvoltarea și operarea terminalelor de containere de mare capacitate și a legăturilor de transport maritim pe Marea Caspică. Prin urmare, plănuim să investim în capacitățile de manipulare corespunzătoare din coridorul de mijloc pe termen lung”, explică Tobias Bartz, CEO al grupului Rhenus.

Heinrich Kerstgens, șeful proiectului și reprezentant al consiliului de administrație al Rhenus Group, adaugă: „Ne așteptăm la o creștere puternică în economiile din Asia Centrală și Caucaz, precum și la o creștere a fluxurilor de mărfuri containerizate. Porturile Aktau și Kuryk sunt noduri importante pe Coridorul Mijlociu pentru a conecta traficul dintre Asia și Europa prin sudul Caucazului și Marea Neagră sau Turcia. Împreună cu KTZ, am putea contribui la dezvoltarea Coridorului Mijlociu și să-l conectăm la rețelele existente în Europa, astfel încât această rută să răspundă în mod optim nevoilor clienților noștri.”

FOTO: Rhenus, © Guvernul Federal/Jesco Denzel

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut