O creștere cu 18% a ratei de încălcare a legislaţiei şi reglementărilor de către camioane şi şoferii lor a fost înregistrată de forțele de poliție rutieră asociate Roadpol în timpul unei recente acțiuni paneuropene de control. Campania din noiembrie – a treia din 2023 – a fost axată pe controlul transportului comercial de mărfuri și pasageri.

La operațiunea comună Truck&Bus, la care au participat 17 țări, au fost verificate 245.500 de camioane și 11.261 de autobuze. În această săptămână, s-au constatat 38.589 de încălcări (camioane: 79.152, autobuze: 8.796). De 2.556 de ori continuarea călătoriei a trebuit să fie interzisă până când conducătorul auto și-a luat perioada de odihnă legală sau starea corespunzătoare a vehiculelor sau încărcătura a fost restabilită. Rata de nereguli a fost de 26,23% pentru transportul de marfă, ceea ce reprezintă o creștere cu 18% față de anul trecut (22,81%). În mod alarmant, rata încălcărilor în rândul autobuzelor a fost de 6,96%, cu 17% mai mare decât cea înregistrată în rândul autobuzelor în urmă cu un an (5,91%). „În traficul de marfă, una sau mai multe încălcări au fost găsite la 1 din 4 camioane verificate. Aceasta arată că traficul de mărfuri reprezintă un risc major pentru siguranța rutieră și că monitorizarea este încă necesară”, a declarat comisarul șef Jana Peleskova, de la Poliția Republicii Cehe.

Pentru camioane, majoritatea neregulilor s-au constatat în zona depășirii timpului de conducere, setări sau manipulări ale tahografului, viteză și probleme tehnice (inclusiv supraîncărcări și marfă neasigurată corespunzător). De asemenea, 10.368 de șoferi (de camioane 9.846, de autobuze 522) nu au respectat reglementările sociale valabile la nivel european, ceea ce înseamnă că au condus mai mult decât este legal, fără a respecta pauzele obligatorii. În plus, au fost depistați 307 șoferi sub influența alcoolului, precum și 106 șoferi sub influența drogurilor. În 5.033 de cazuri (4.911 camioane, 122 autobuze) au fost constatate defecţiuni tehnice grave. 1.695 de camioane (< 12 t), 1.211 camioane (> 12 t) și 113 autobuze au fost găsite cu suprasarcini. Arimarea încărcăturii a fost insuficientă pentru 1.631 de camioane. De 4.834 de ori tahografele nu au fost gestionate corespunzător, iar în 344 de cazuri au fost detectate manipulări ale acestora.

FOTO: Roadpol.eu / Policija.si

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut