Autostrada rulantă de-a lungul coridorului Brenner continuă să obţină rezultate remarcabile. Serviciul administrat de căile ferate austriece Öbb Rail Cargo Group, cu cele două conexiuni Brenner-Wörgl și Trento-Wörgl, a transportat în cursul lui 2021 peste 160.000 de vehicule industriale, acesta fiind cel mai înalt nivel înregistrat în ultimii zece ani. În ansamblu, serviciile RoLa ale căilor ferate austriece, regrupând, prin urmare, și tronsonul Wels-Maribor, au înregistrat în 2021 o creștere cu 29% a vehiculelor transportate față de 2020, un an afectat doar parțial de pandemia de Covid-19.

Un total de 187.000 de vehicule industriale au urcat în trenurile Öbb, spun căile ferate austriece, punând accent puternic pe beneficiile de mediu şi pe faptul că fiecare călătorie RoLa de la Wörgl la Brenner are un impact asupra mediului de 35 de ori mai mic decât o călătorie rutieră. Fără a diminua aceste beneficii și semnificația economică, este însă necesară încadrarea serviciului într-un context mai larg.

Oferta RoLa este concentrată mai ales pe scurtul tronson austriac dintre granița Brenner și Wörgl, cu douăzeci de călătorii dus-întors pe zi, și este un transport puternic dorit de Austria pentru a justifica constrângerile impuse transportului rutier. Și toate acestea după ce a primit o contribuție financiară semnificativă din partea UE pentru a menține oferta care, singură, nu ar fi fezabilă din punct de vedere economic, notează Trasporto Europa.

În decembrie 2019, Austria a obținut o creștere a subvențiilor europene pentru RoLa de peste 205 milioane de euro până în 2022, toate fondurile fiind destinate îmbunătățirii ofertei autostrăzii rulante doar pe tronsonul intern de-a lungul axei Brenner, deci fără beneficii directe pentru Italia și pentru operatorii italieni. Mai mult, subvențiile comunitare merg către căile ferate și nu către companiile de transport care ar putea fi stimulate să folosească această oportunitate.

Secțiunea dintre Brenner și Wörgl are doar 68 km lungime. O voce critică cu privire la amploarea intervenției comunitare și la avantajele sale efective a fost exprimată de Thomas Baumgartner, președintele Anita, care, cu ocazia acordării contribuțiilor, observase cum „risipa de bani și timp pentru transportul însoțit care include autotractorul și șoferul pe acest traseu scurt sunt exagerate și fără interes pentru companiile de transport, deoarece clienții nu sunt dispuși să plătească costuri mai mari”. Nici măcar contribuțiile europene nu sunt suficiente, demonstrând cum singură, autostrada rulantă nu este sustenabilă din punct de vedere economic.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut