O treime din transporturile ce au legătură cu Spania sunt efectuate de companii de transport din sud-estul Europei, cu o importantă pondere a firmelor românești, aflată în continuă creștere. De altfel, firmele românești sunt pe primul loc la cabotajul în această țară, după ce prezența lor în transportul intern spaniol a crescut cu 31% în ultimul an. Datele sunt cuprinse într-un studiu anual efectuat de Ministerul transporturilor din Spania.

Potrivit acestui studiu, din totalul importurilor rutiere de marfă din Spania, 28% au fost efectuate în ultimul an de flotele din țările est-europene. Aici, o creștere semnificativă au avut-o companiile românești și lituaniene. De asemenea, 27% din exporturile spaniole au fost efectuate de aceleași companii, pe primul loc situându-se cele lituaniene, urmate de transportatorii români și bulgari.

Asociațiile transportatorilor din Spania spun că marfa transportată de aceste firme nu are legătură cu țara lor de origine, considerând astfel că sunt companii offshore cu unicul scop de a obține costuri fiscale și cu forța de muncă mai mici, dar fără nicio activitate reală în țările unde fac transporturi.

Prezența firmelor din estul Europei este puternică și în cazul transportului intern din Spania, în regim de cabotaj, unde prezența flotelor românești a crescut cu 31% doar în ultimul an, ceea ce i-a permis să urce pe locul 1 în clasamentul companiilor străine care operează aici.

Companiile românești au efectuat în ultimul an 32% din totalul transporturilor de cabotaj din Spania, înlocuind companiile portugheze. La fel, potrivit studiului, este de remarcat creșterea flotelor lituaniene în transportul național în Spania, de 46%, situându-se după firmele poloneze și bulgare, care ocupă locurile trei și, respectiv, patru.

În acest context, Fenadismer insistă asupra necesității ca Guvernul spaniol să aprobe cât mai curând posibil transpunerea Pachetului european de mobilitate în legislația spaniolă, garantând astfel că firmele străine care trimit șoferi în Spania pentru a efectua transport național sau internațional primesc salariile de acolo, evitându-se astfel situațiile de dumping social care apar astăzi, cu salarii de până la opt ori mai mici decât cele primite în Spania.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut