Sondajul Goodyear asupra comportamentului de condus în timpul iernii şi-a propus să afle mai multe despre atitudinea și obiceiurile șoferilor europeni față de conducerea sezonieră. La sondaj au participat 4.000 de șoferi din opt țări europene, din care s-au remarcat cei din România în ceea ce priveşte cunoştinţele de condus iarna.

În cadrul sondajului Goodyear, 4.000 de respondenți din opt piețe europene de anvelope au primit o serie de întrebări despre experiența lor de condus în timpul iernii, cunoștințele și obiceiurile lor cu privire la anvelope și cunoștințele lor cu privire la legislația locală. Acest lucru va permite șoferilor din întreaga Europă să primească recomandări mai precise bazate pe anvelope.

Cunoștințele, experiența și pregătirile pentru a conduce în cele mai reci luni diferă de la o țară la alta. România se află în fruntea ligii cunoștințelor de conducere iarna. 79% dintre șoferii din România știu mai multe despre avantajele și diferențele dintre anvelopele de iarnă și anvelopele all-season decât șoferii din alte țări europene. De asemenea, şoferii români obişnuiesc mai des să afle despre legislația din țara în care călătoresc (56%). Nivelul de cunoștințe pe acest subiect în Franța și Italia este mult mai scăzut, la 56%, respectiv 69%. În Marea Britanie, această rată este de 34%.

Gheața este cea mai îngrijorătoare condiție de condus pentru șoferi, astfel că 14% dintre participanți au declarat că nu conduc niciodată pe drum cu gheață și temperaturi sub zero. Alte condiţii îngrijorătoare sunt: zăpada (12%), ceața (6%) și ploile abundente (4%). Şoferii din Luxemburg au declarat că se simt în siguranță în toate condițiile de drum, în timp ce şoferii din Italia și Spania au raportat că se simt mult mai puțin în siguranță în condiții de ceață, zăpadă și gheață. În Polonia, singura țară care nu consideră gheața drept cel mai mare factor de risc, cel mai înfricoșător factor pentru șoferi este ceața.

Potrivit sondajului, majoritatea șoferilor (58%) din Europa ignoră beneficiile utilizării anvelopelor sezoniere și înlocuiesc anvelopele doar atunci când sunt uzate. Țările în care majoritatea șoferilor au folosit anvelope sezoniere au fost Germania (54%), Luxemburg (57%), Polonia (83%) și România (70%).

Polonia, țara cu cea mai mare rată de șoferi care își schimbă anvelopele în mod regulat, se află pe locul al doilea după Luxemburg în ceea ce privește încrederea la volan în condiții de zăpadă. În țările cu cea mai mică rată de înlocuire a anvelopelor, șoferii au declarat că circulaţia în condiții nefavorabile este mai riscantă. În special în Italia și Spania, deşi șoferii întâmpină dificultăți pe ninsoare, rata de trecere la anvelope de iarnă este de 36%, respectiv 12%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut