Producătorul român de baterii auto, Rombat, anunță alocarea în 2023 a unui buget de investiții de 10 milioane de euro, în principal pentru instalarea unei linii semiautomate pentru producția bateriilor Heavy Duty EFB și realizarea a două parcuri fotovoltaice, pentru a optimiza costurile de operare și a asigura companiei un grad mai mare de independență energetică, reducând totodată și amprenta de carbon a companiei.

Astfel, noua linie de fabricație va fi destinată producției bateriilor Heavy Duty Champion HD-EFB, pentru vehiculele de mare tonaj, respectiv a bateriilor AGM (Absorbent Glass Mat), instalate pe mașinile cu sistem start-stop.

Bateriile HD-EFB, dezvoltate de Rombat, sunt potrivite atât pentru camioane Euro 5/6, cât și pentru vehicule grele cu cerințe mari de energie, având o rezistență ridicată la vibrații și un număr de cicluri de încărcare de 10 ori mai mare decât al bateriilor clasice, la o descărcare de 17,5% în mod continuu.

De asemenea, Rombat intenționează să investească o parte din suma planificată în două parcuri fotovoltaice. Primul, cu capacitatea de 4,2 MW, care urmează a fi cofinanțat prin PNRR, se află în acest moment în stadiul de analiză, implementarea urmând a începe în cursul acestui an. Al doilea, cu capacitatea de 1 MW, va funcționa la Copșa Mică, acolo unde compania operează Rebat, propriul centru de reciclare a bateriilor uzate. În paralel, Rombat va investi și în achiziția unei instalații de producție a oxigenului, care va funcționa tot la unitatea din Copșa Mică. „În cadrul întâlnirii organizate de grupul Metair Investment Limited, de la începutul lunii februarie, din Africa de Sud s-au discutat subiecte privind strategia de dezvoltare atât la nivel de grup, cât și planurile de viitor pentru fiecare subsidiară, ocazie cu care s-a evidențiat și necesitatea bugetelor de investiții”, declară Alin Ioaneș, CEO Rombat SA. „Este pentru prima oară în ultimii zece ani când avem un buget investițional atât de mare, de până la 10 milioane de euro. Aceste trei investiții majore ne vor ajuta să ne atingem obiectivele de reducere a amprentei de carbon, să ne păstrăm competitivitatea, să optimizăm costurile de operare și să ne securizăm un grad semnificativ mai mare de independență energetică.”

De asemenea, o parte din bugetul de investiții va fi alocat pentru îmbunătățirea spațiilor de lucru, dar și pentru formarea și dezvoltarea continuă a angajaților.

În 2022, compania a anunțat intenția de a-și completa gama de produse cu baterii Li-Ion destinate clienților care dezvoltă parcuri fotovoltaice sau utilizatorilor casnici interesați să instaleze în locuințele proprii instalații de producere a energiei verzi.

Rombat evoluează astăzi pe o piață extrem de volatilă. „La nivel global, industria se confruntă cu provocări majore, cum ar fi contextul geopolitic, criza energetică, criza materiilor prime și a semiconductorilor. O altă provocare pentru industria auto vine în urma deciziei luate de Parlamentul European cu privire la interdicția de a produce vehicule cu motor cu combustie începând din 2035, în favoarea autovehiculelor electrice, care va avea un impact major în rândul celor circa 500 de companii din România care lucrează în această industrie. În același timp, industria bateriilor are perspective excepționale de dezvoltare, fiind în acest moment foarte dinamică, cu o rată anuală de creștere (CAGR) estimată la 6,57% pentru 2022-2030.”

Rombat înregistrează o creștere susținută a business-ului. În 2021, compania a comercializat la nivel global 2,65 milioane de baterii auto, în creștere cu 15% față de anul anterior.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut