Cartelele de tahograf s-au epuizat în Rusia, așa cum relatează presa locală. Din cauza sancțiunilor impuse de UE, șoferii ruși nu mai pot obține acum carduri de tahograf deoarece componentele pentru producție au fost importate din Occident și fără ele producția ulterioară este imposibilă. Acum, rușii se gândesc la măsuri similare pentru camioanele comunitare. Dacă unii propun retragerea Rusiei din acordul AETR, alții propun interzicerea accesului pentru camioanele dotate cu ultimele generații de tahograf.

Deficitul de carduri a impus rușilor să introducă reglementări temporare, care permit conducerea fără un card autentificat, atâta timp cât șoferul face o imprimare după fiecare călătorie, semnând și furnizând datele sale private. Însă această soluție este valabilă doar pentru transport intern. Dacă un șofer rus călătorește la internațional, de exemplu în Turcia (destinaţie foarte populară în ultima perioadă), s-ar putea ca acum să fie nevoit să-și schimbe locul de muncă.

Cum această problemă este foarte serioasă, deja în mass-media rusă apar primele idei de răzbunare împotriva „țărilor ostile”. Unii propun retragerea completă din acordul AETR, care reglementează respectarea standardelor de timp de lucru în toată Europa, Rusia, Caucaz și Asia Centrală. Alții ar dori să introducă propriul sistem de înregistrare a timpului de lucru, așa cum este cazul, de exemplu, în China sau Iran și, desigur, îndeplinirea cerințelor acestui sistem ar fi o problemă pentru transportatorii din UE.

Cu toate acestea, există experți care consideră că retragerea din AETR ar cauza și mai multe dificultăți rușilor, fiind un proces consumator de timp și costisitor. Aceștia propun interzicerea intrării în Rusia a vehiculelor dotate cu cele mai recente tahografe inteligente, folosite de camioanele din UE de la jumătatea lui 2019, și care nu au fost niciodată livrate camioanelor din afara UE. Deci, dacă s-ar introduce o astfel de interdicție, în practică s-ar aplica doar vehiculelor din „țări ostile”.

Rămâne de văzut care va fi decizia rușilor. Cert este că deficitul de carduri de tahograf ar putea fi o problemă pe termen lung, deoarece autoritățile locale nici măcar nu oferă o estimare a datei de soluționare a acesteia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare