Anul trecut, piaţa berii din Rusia a înregistrat o creștere moderată. Potrivit Rosstat, au fost fabricate 834 milioane dal de bere, cu 1,8% mai mult decât în 2022. În ciuda dificultăților continue, situația din industrie s-a stabilizat în cele din urmă. Producătorii au continuat să lanseze produse noi, să dezvolte portofoliul actual, satisfacând pe deplin cererea consumatorilor și, de asemenea, să-și extindă propriile programe agricole.
În 2023, piața berii a crescut cu 1,8% față de 2022. S-au putut obţine rezultate pozitive datorită lucrului în echipă al Asociației și sprijinului autorității de reglementare. Astfel, propunerile industriei de reducere a cotei accizelor și de prevenire a pieței ilegale au fost reflectate în deciziile Ministerului de Finanțe. Printre principalele provocări ale anului trecut au fost creșterea prețurilor, logistica, disponibilitatea limitată a unui număr de materiale de ambalare, înlocuirea importurilor și asigurarea independenței materiilor prime a industriei. În ciuda dificultăților, producătorii de bere au continuat să dezvolte linii de produse. Potrivit analiştilor de la Nielsen, berea a cunoscut cele mai multe lansări de pe întreaga piață a alcoolului în 2023.
Anul trecut, etichetarea produselor de bere a fost introdusă treptat în Rusia: mai întâi, producătorii au început să eticheteze butoaiele, iar ulterior sistemul a început să funcționeze pentru recipiente din sticlă și PET. De la începutul lui 2024, etichetarea produselor în cutii de aluminiu a devenit obligatorie. Pentru a se asigura că inovațiile nu au un impact critic asupra proceselor de producție și costurilor produselor, compania şi autoritățile de reglementare au dezvoltat soluții tehnice pentru fiecare tip de recipient. „În același timp, este încă prematur să se evalueze impactul etichetării asupra indicatorilor. Continuăm să monitorizăm, în special, modul în care etichetarea cutiilor de aluminiu se va comporta în condiții de volume reale de producție”, a declarat Viaceslav Mamontov, director executiv al APP (Asociația Producătorilor de Bere, Malț și Băuturi).