Oficialii ruși au decis să interzică accesul camioanelor comunitare în țară. Interdicția va intra în vigoare de la 1 octombrie și va funcționa similar cu cea din Belarus. Astfel, camioanele UE vor putea ajunge la centrele de transbordare de la frontieră pentru a preda remorcile tractoarelor locale sau doar să asigure transbordarea.

Interdicția vine ca răspuns la sancțiunile impuse de UE camioanelor rusești la jumătatea lui aprilie. Aceasta ar trebui să îmbunătățească situația transportatorilor ruși care au pierdut masiv comenzi internaționale în fața celor din UE sau Asia Centrală. Guvernul speră chiar să reducă și costurile de transport, presupunând că firmele rusești vor transporta mărfuri prin țara lor mult mai ieftin decât o fac acum polonezii, lituanienii, kazahii sau georgienii.

Însă, așa cum relatează presa poloneză, antreprenorilor ruși le este teamă să nu deterioreze mărfurile, să extindă procedurile vamale sau chiar să piardă mărfuri valoroase. Se estimează că, de exemplu, în industria alimentară, noile reguli pot duce la o creștere cu 50% a costurilor de logistică, mai ales în perioadele dinaintea sărbătorilor. Prin urmare, organizațiile companiilor ruse au cerut guvernului să introducă o listă excepțional de lungă de excepții de la interdicția de mai sus.

Antreprenorii se așteaptă ca vehiculele din UE să poată livra în continuare alcool, mașini de producție, vopsele și aditivi chimici, produse pentru producția alimentară sau unele tipuri selectate de alimente gata preparate, inclusiv produse lactate. În general, aceasta ar include toate produsele de mare valoare sau bunurile sensibile la condițiile de depozitare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare