UE pregătește noi sancțiuni împotriva Rusiei și Belarusului, iar printre cele mai importante se numără oprirea completă a transportului rutier din UE pentru camioanele rusești și belaruse. Se vorbește și despre interzicerea exportului de vehicule și tehnologii aferente. Iar în întâmpinarea acestor noi sancțiuni, rușii își fac planuri de urgență, arată 40ton.net. Mai mult, temându-se că se vor închide granițele pentru camioane, în ultimele săptămâni din martie transportul de mărfuri în Rusia a crescut. Potrivit FourKites, între 21 şi 27 martie livrările de mărfuri rutiere în Rusia au crescut cu 29% față de săptămâna anterioară. Creșterea s-a observat la categoria bunurilor de larg consum (+64%), în vreme ce pentru bunurile industriale declinul a continuat (-35%). Totodată, se observă că volumul de trafic este cu 51% mai mic decât între 14 şi 20 februarie.

Există deja o reducere de 77% a traficului față de perioada de dinainte de începerea războiului. Inițial, Rusia a presupus că blocada va fi introdusă de Polonia și Lituania, așa că a planificat ocolirea acestor țări cu feribotul, creând un coridor de transport spre Vest, prin Turcia, Grecia și Italia. Dar, cum blocada poate acoperi întreaga UE, un astfel de scenariu nu va mai fi posibil. În schimb, acum se vorbește despre concentrarea camioanelor pe direcții complet alternative, precum China, Iran și chiar Afganistan, de unde ar veni și noi provizii, înlocuindu-le pe cele din UE.

De asemenea, rușii fac și calcule suplimentare ale costurilor operaționale. Se pare că până la sfârșitul lui 2022, costul întreținerii flotelor ar putea crește cu 90% din cauza suspendării furnizării de piese de schimb europene, paralizării lucrărilor de service, precum și cerințelor de plată mai stricte. Rușii recunosc, de asemenea, că au început deja să cumpere în panică piese de schimb. În doar o lună, cheltuielile transportatorilor în acest scop au crescut în medie cu 87%.

Rusia îşi reface stocurile de mărfuri

Potrivit logisticska.rp.pl, consumatorii din Federația Rusă se pregătesc pentru închiderea completă a frontierelor, care în ultima perioadă au devenit din ce în ce mai greu de trecut. Potrivit ultimelor date, transportatorii din Federația Rusă și Belarus se aliniază în fața terminalelor, pe un fundal în care companiile de transport din UE au renunțat practic la piața rusească, întrucât clienții nu au monedă pentru a plăti transportul.

În ciuda situației aparent favorabile, companiile de transport din Federația Rusă au și probleme serioase cu plata combustibilului și a drumurilor în UE, deoarece cardurile de credit și de combustibil emise companiilor ruse nu funcționează. În plus, de când autoritățile Federației Ruse au introdus o restricție la exportul de valută (până la 5.000 USD în șase luni), plățile în numerar sunt dificile.

Agresiunea Federației Ruse împotriva Ucrainei a perturbat şi legăturile de transport maritim. Potrivit FourKites, în porturile din Europa de Est timpul de așteptare pentru un container la încărcare este de 10,9 zile (+28%), la terminalele din Europa de Sud timpul de așteptare e de 9 zile (+29%), iar în Europa de Vest timpul de așteptare a crescut cu 22%.

De asemenea, se raportează că volumul mediu săptămânal al traficului către țările vecine (inclusiv Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania și Polonia) a crescut cu 42% față de 21 februarie. FourKites atribuie această creștere situației incerte din regiune și redirecționării transportatorilor și expeditorilor de mărfuri cu destinația Federația Rusă și Ucraina.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut