Odată cu relaxarea restricțiilor privind coronavirusul, comportamentul de cumpărare din Rusia a început să revină la aspectul său normal: numărul achizițiilor offline a crescut cu 69% în prima jumătate a anului, în timp ce achizițiile online au scăzut cu un sfert.

Analiștii Russian Standard Bank au examinat activitățile de cumpărare ale tuturor băncilor din rețelele de achiziții în prima jumătate a lui 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit acestora, numărul total de achiziții a crescut cu 15% față de aceeași perioadă din 2020. „Rușii au început să plătească mai des cu carduri de credit achizițiile mari. În același timp, segmentul offline se îmbunătățește activ – numărul achizițiilor din magazine fizice a crescut cu 69% față de primele şase luni din 2020. Iar creșterea rapidă a comerțului online, care a avut loc în timpul unei carantine stricte anul trecut, a intrat într-o etapă de formare naturală. În prima jumătate a anului 2021, acesta a scăzut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut.“

Cumpărătorii nu numai că au început să facă achiziţii în magazine offline și puncte de vânzare cu amănuntul, ci și în cantități mari. Astfel, volumul total al achizițiilor offline pentru cele șase luni ale lui 2021 a crescut cu 83% față de primul semestru din 2020. Interesant este că valoarea medie a unei achiziții offline pentru prima jumătate a lui 2021 a crescut cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la circa 1.123 de ruble (aprox.15,3 USD) în acest an, față de 1.040 de ruble (14,2 USD) anul trecut.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare