Având în vedere incertitudinea cu privire la viitorul porturilor din sud, planurile Rusiei includ construirea de porturi maritime în nordul țării, potrivit Rzeczpospolita. Însă, rușii nu intenționează să investească în acest plan care presupune, printre altele, achiziția a încă 6 spărgătoare de gheață în condițiile în care în prezent în țară mai sunt doar 6 astfel de utilaje.

Capacitatea de transbordare va fi crescută în două etape: până în 2024 va crește de două ori și jumătate, de la 33 de milioane de tone la 85 de milioane de tone de mărfuri. „Până în 2030, dorim ca aceasta să crească la 170 de milioane de tone. Terminăm deja construcția cheiului Utriennya, iar construcția Bukhta Sever și a terminalului de pe Yenisei este în derulare“, a declarat agenției TASS vicepremierul rus pentru dezvoltarea Orientului Îndepărtat, Gadzhimagomed Gusejnov.

Rușii, însă, nu asigură costurile planificate ale acestor investiții. Iar condițiile pentru aceste construcții vor fi extrem de dificile. Este nevoie de mai multe spărgătoare de gheață, dezvoltarea comunicațiilor prin satelit, acces la internet, serviciile meteorologice și un sistem radar de detectare a apei înghețate.

În prezent, flota de spărgătoare de gheață este formată din doar 6 unități. „Pentru a menține porturile în funcțiune pe tot parcursul anului, trebuie să achiziționăm încă 6, inclusiv două cu propulsie nucleară. Dar în situația actuală, trebuie să curățăm ruta de transport din nord. În 2021, doar 35 de milioane de tone au fost transbordate în porturile din nord“, a spus Gusejnov.

Astfel, se va crea o rută alternativă de transport maritim, Ruta Mării Nordului. Porturile din nordul țării pot transborda în prezent doar 33 de milioane de tone de mărfuri. Cel mai mare port rusesc este în Orientul Îndepărtat, la Novorossiysk, cu o capacitate de transbordare de 170 de milioane de tone pe an.

Până atunci, rușii au decis să construiască un port în Marea Albă, având în vedere că portul din Arhangelsk are o capacitate de transbordare de doar 5 milioane de tone (în 2021). „Noul port ar urma să fie situat pe coasta orașului Onega, cu o capacitate de transbordare de 4 milioane de tone de mărfuri pe an“, a dezvăluit Alexander Cybulski, guvernatorul regiunii Arhangelsk.

Cybulski consideră că acesta este un loc ideal pentru a construi o astfel de infrastructură. „Există o cale ferată către Onega, iar accesul la Marea Albă este fără probleme. Noul port ar urma să ocupe o suprafață de 167 de hectare, iar costul construirii primei faze a proiectului este de 12,8 milioane USD. „Avem deja un investitor interesat de această construcție și gata să o înceapă“, spune Aleksander Cybulski.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut