După sancțiunile UE impuse rușilor, camioanele acestora urmează să circule în Turcia prin Georgia. Pe de altă parte, pentru camioanele comunitare, Georgia poate fi o nouă poartă de acces către China și Kazahstan, pe ruta prin Marea Caspică. Așa că, în prezent, traficul peste granița turco-georgiană este deja complet paralizat.

Se estimează că doar la punctul de trecere a frontierei din Sarp, situat chiar pe malul Mării Negre, peste 500 de camioane, din care peste 90% provin din Turcia, așteaptă să treacă. Autoritățile nu au raportat încă vreo problemă majoră în acest sens. Cu toate acestea, organizația turcă de transport UND raportează deja statistici complet diferite. Potrivit acesteia, aproximativ 500 de camioane din Sarp au așteptat … primele trei săptămâni din aprilie pentru a trece!

Probleme sunt și la granița ruso-georgiană. Situația de acolo nu a fost niciodată ușoară, iar astăzi întârzierile este posibil să ajungă la 12-15 zile. Potrivit UND, până la 6.000 de oameni sunt blocați la întoarcerea din Georgia și Rusia. Durata estimată a călătoriei camioanelor turcești poate fi de 45 de zile, cu pierderi de 6.000 de dolari pentru o mașină.

Revista Al-Monitor din Orientul Mijlociu a publicat o comparație de timp și financiară a trei rute diferite între Rusia și Turcia. Până acum, a fost evaluată o călătorie prin Bulgaria, România, Moldova și Ucraina, care dura aproximativ șapte zile și era evaluată la 3.500 de dolari. Ruta de astăzi prin Georgia este de așteptat să dureze cel puțin 30 de zile și să coste peste 8.000-9.000 de dolari. Și asta doar cu condiția ca totul să meargă conform planului.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare