Modificarea regulamentului care vizează depăşirea de către camioane pe şoselele cu cel mult două benzi pe sens a obţinut şi ultima semnătură: a preşedintelui polonez. Ca urmare, de la 1 iulie 2023, Polonia va deveni prima mare țară europeană cu interdicție de depășire pentru camioane de 24 de ore pe absolut toate autostrăzile și şoselele cu cel mult două benzi pe o anumită direcție.
Totul s-a întâmplat foarte rapid: la mijlocul lunii mai, Ministerul Infrastructurii a prezentat proiectul, la sfârșitul lunii mai au votat deputații, săptămâna trecută Senatul și-a dat acordul, iar pe 23 iunie a semnat şi preşedintele. Însă 40ton.net observă că nimeni nu a remarcat că interdicția e mult mai restrictivă decât în alte țări europene mari, că nu e susținută de studii și că nu se bazează pe standarde de intensitate a traficului. În practică, interdicția va încetini circulația camioanelor cu aproximativ 10 km/h față de prezent.
Potrivit noului regulament, toate camioanele cu MTMA de peste 3,5 t, precum și toate ansamblurile cu lungimea de peste 7 m, nu vor mai putea depăși pe şoselele și autostrăzile poloneze cu cel mult două benzi pe direcție. Excepție fac vehiculele care le depășesc pe cele care efectuează lucrări de curățare sau reparații pe carosabil, care circulă cu lumini galbene de avertizare, dar şi vehiculele care depășesc maşinile care circulă cu o viteză mult sub limita de autostradă pentru camioane – 80 km/h.
De asemenea, atunci când o autostradă are trei benzi sau mai multe, camioanele vor avea voie să depășească numai pe primele două benzi, iar intrarea pe banda a treia sau a patra va fi strict interzisă.
Pentru încălcarea interdicției, vor exista 8 puncte de penalizare, iar amenda va fi cel mai probabil de 1.000 PLN (1.117 lei), potrivit 40ton.net.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut